Roger og Olina Startet 18.April.2019 Del på Facebook Startet 18.April.2019 Har hatt en større jobb i vinter/vår med å røske ut det meste av kabler i vår Viking 31 og legge opp nytt. Så når ting og tang begynte å nærme seg båtuttak, så var det ikke ett hyggelig syn når jeg toka av drevet for å sjekke at alt sto bra til. Belgen hadde sprukket og det var kommet inn vann på knuter osv. I tillegg, så hadde simringen gått filleveien, så det var også olje i belgen. Vel, så var det å få det hjem og se hva som måtte gjøres. Mye rengjøring + + + Fikk tak i nye kryss hos Euromarine. Belg fra England og simring fra Bergen. Så begynte demonteringen, slik at jeg fikk slått ut simringen. Takke f... Her var jo alt tommer og når jeg endelig fikk tak i 3/16 bits (ingen hadde pipe med umdrco tommes) Så knekker selvfølgelig bitsen kant i kant. Prøvde alt mulig for å få den ut. Ikke pokker. Fikk tak i en båtkompis som hadde med seg noen sveispinner for å bygge opp. Båtkompisen sveiset først på 8mm mutter.. Neida, knakk den rett av. Skruen satt.. Sveiset så på en 19mm mutter og nå løsnet den.. Ut med simringen også var det å vente på pakka skulle komme i posten... Nå er ikke jeg kjent for å være tålmodig heller, så når det var gått 5 dager, så måtte jeg purre på. Det viste seg at pakka lå på posten, men dette hadde jeg ikke fått melding om. Resten gikk i grunnen veldig greit. Presset på ny simring, på med 12 liter GL5 osv. Men båt uttaket før påske, rakk jeg ikke, Nå skal det sies, at drevet har gått nå 2135 timer og selv om dette kostet litt, så er det ikke gæli. En må jo forvente å bytte litt deler etter så mange timer. Det var uansett på tide å bytte kryss. Det fant jeg ut når jeg fikk presset dem ut. Forsøker å finne noen som kan løfte den ut på vannet til lørdag, men det skal jo litt til da.... Sitér dette innlegget Link to post
moloko Svart 18.April.2019 Del på Facebook Svart 18.April.2019 Deilig å vite istedenfor å tro :) håper dere kommer på vannet i påsken, i dette været må skjærgården ved Bamble være en drøm Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 19.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2019 moloko skrev for 9 timer siden: Deilig å vite istedenfor å tro :) håper dere kommer på vannet i påsken, i dette været må skjærgården ved Bamble være en drøm Ja, håpet er der, men spørs om kranbilen er der Helt enig, godt å vite... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.