Jump to content

Yanmar dyseservice 1000 timer

sleipnern

Recommended Posts

2 stegs dyser gir vel så vidt jeg vet en «forladning» med diesel utløst av et lavere trykk før trykket bygges ytterligere opp og ny innsprøytning skjer  og eksplosjonen i sylinderen finnet sted. Det er vel tilsvarende som også elektronisk styrte dyser i common rail også gjør for å redusere utslipp og få en «smoothere» forbrenning. 

Men som trådstarter antyder, så har han jo fått tips om at det kan være feil med dyser som ikke lukker skikkelig med den følge at det kommer sot fra forbrenningen tilbake igjennom retur fra dyse og til filter.

Hvis dette et tilfellet, så synes jeg ikke det et urimelig av han å sjekke dette ut slik han antyder, til tross for at det finnes anleggsmaskiner eller dieselbiler som har betraktelig flere driftstimer. 

Min erfaring gjennom den jobben jeg har gjort nå, et at ikke alle verksteder har inngående kjennskap til dyser, da de stort sett sender de til Minges eller Vestfold elektro diesel (de jeg har vært i kontakt med i allefall)  Så jeg ville ha gjort jobben med å skrudd de ut selv hvis det er overkommelig og deretter oppsøkt et verksted som har erfaring med slike jobber og fått de til å vurdere dysene, alternativt bedt om en pris på jobben direkte fra Minges eller VED.

Hva gjelder trådstarters spørsmål om pris på en slik jobb, så tror jeg det varierer litt fra verksted til verksted avhengig av hva de gjør selv osv. Spissene hvis de må byttes varierer jo også endel i prisen jeg fikk priset fra 3500,- PR spiss og ned til 1300,- PR. Spiss som jeg endte med å betale. Regner med at de to nevnte firmaer ovenfor har gode avtaler på slikt, hvis man ender opp med å la de gjøre jobben.

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...