jotto Startet 20.April.2019 Del på Facebook Startet 20.April.2019 Jeg lader batteriene i båten min med landstrøm innimellom. Batteriene lades med en Ctek M200 koblet til landstrømstolpe i havna. Er det noen risiko for tæring når påhengsmotoren er nedi vannet mens jeg er tilkoblet landstrøm? Det er forsåvidt ikke noe problem å tilte opp motoren mens jeg lader, men det er litt ekstra prakk siden jeg ikke får åpnet benken der batteriene er med motoren oppe. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.April.2019 Del på Facebook Svart 20.April.2019 Mange båter med påhengs og hekkagregat, trur ikkje det er noko problem å lade batterier så sant straumen er ikkje er på avveie. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Kapt Skuteløs Svart 21.April.2019 Del på Facebook Svart 21.April.2019 Hvis jeg ikke har misforstått, så er det jording som er problemet ved den type tæring du er bekymret for. Laderen din er dobbeltisolert, og dermed ikke koblet mot jord via skjøteledningen din. Dvs ingen risiko, hvis det er det eneste du kobler til. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 21.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2019 Ok, takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.