Jump to content

Tjæremaling med farge


Doya

Recommended Posts

Jeg minnes Henry Fords utsagn: "Min Ford type T kan du få i alle farger, så lenge den er sort". M.a.o., vil ikke tjæren farge mørkt uansett? Jeg har brukt en del linoljemaling (Drygolin), ikke lakkblank, men står veldig bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Drygolin er ikke lengre linolje holdig. Er i dag en alkyldolje maling, har vel ca 60 glans, Skipolin er av samme kvalitet, litt tykkere konsistens kansje men med glans rund 80. Alt tatt ifra "husken" noen år siden jeg trakterte blandemaskiner... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Drygolin er ikke lengre linolje holdig. Er i dag en alkyldolje maling, har vel ca 60 glans,

Du har rett i det, Drygolin oljemaling står det på boksen. Det var selgeren som sa det var linolje. Uansett, da jeg malte noe båtgreier nede i kjelleren på forvinteren, luktet det død og fordervelse over hele huset i flere dager. Malingen har stått bra i fronten på båten fra desember i fjor og fremdeles...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...