mariana Startet 22.April.2019 Del på Facebook Startet 22.April.2019 Har en Engbo 32 vinsj i häcken. Efter vintervilan får jag inget liv i den. Varken med fjernkontrollen eller den lokala trådbundna kontrollen. Det lyder litt i själva vinsjen när jag trycker på knapparna men ingen action whatsoever... Har mätt spänningen fram till kontrollboxen och den verkar grej, over 12 V. Vinsjen har cirka tio år i service och virkede uten problem i höstas. Antar att det är något elektriskt och tänkte börja med att demontera själva vinsjen för att kolla kabelanslutningar till motoren. Men jag sjönner ikke hur jag ska få av däkselet... Axeln som gypsyskiverne sitter på är i vägen för att jag ska kunna få av toppdäkselet. Kan tillägga att axeln går runt lätt med fingrarna. Styrboxen har beteckning; R-78-ECU-01 Tacksam om någon med erfaring vill gi meg litt input. Mvh Karl Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.