ezach Startet 22.April.2019 Del på Facebook Startet 22.April.2019 Lagerhuset til propellakslingen er beskyttet med en sinkanode som er skrudd i bakkant av kjølen og kablet til huset. Kabelen er huket på en av de to boltene som fester lagerhuset. Denne kabelen er røket. Kan jeg løsne bolten og bytte ledning, uten at lagerhuset kommer ut av stilling? Legger ved noen bilder i håp om at det kan hjelpe til med å forklare saken. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.April.2019 Del på Facebook Svart 22.April.2019 Jeg tror neppe det er noe som flytter på seg der om du løsner den ene bolten. Ellers så har vi tidligere fikset slikt med å borre og gjenge inn en skrue i bolthodet. Det tar ikke mange minuttene det heller. Sjekk med multimeter etterpå at det er skikkelig strømgjennomgang mellom anode og beslag. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 22.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2019 En ny skrue høres ut som en idé. :) Tar gjerne imot flere vurderinger av om lagerhuset kan løsne eller gå skjevt hvis den øverste bolten tas ut. Stoler på deg, @Hulda, men hvis ting kan gå galt, har det en tendens til å slå til, for min del... ;) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.April.2019 Del på Facebook Svart 22.April.2019 Det vi har opplevd er at skruen går tvers av når vi begynner å skru. Dermed blir det å borre og gjenge inn en mindre skrue i hodet på bolten en probat løsning på problematikken. Disse boltene er vanligvis i en eller annen messinglegering. Ellers takker man for tilliten :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.