Jump to content

Tømme motor for kjølevæske med trykkluft, er det mulig?

Comforthe

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en Yanmar 4LH-STE som jeg syntes det er knot å bytte kjølevæske på. Det er liksom ikke plass til noe bøtte under tappepunktene og det hele ender opp med et ganske grisete maskinrom. Det er derimot masse plass ved vv. tank, defroster og dieselvarmer.

Ville det være mulig å feks koble av dieselvarmeren, sette trykkluft på slangen inn mot motor, og tappe kjølevæske i fra slangen fra motor? Litt knotete forklart kanskje, men forhåpentlig forstår dere hva jeg mener.

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Du bør vel uansett tappe (suge) fra laveste punkt, ellers så blir det jo et stort volum igjen i ekspansjonstanken? 

Jeg satte på en kran og en slangestuss på dreneringsutløpet på min ekspansjonstank da jeg skulle kjøre systemrens. Så satt jeg på en slange på nevnte slangestuss, som jeg kunne kjøre ned på en kanne, eller rett over bord til sjø.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...