Kjetil A. D. Startet 23.April.2019 Link til dette innlegget Startet 23.April.2019 Leter etter en smart måte å merke ankerlinen med lengde, slik at jeg har litt kontroll på hvor mye som er sluppet ut (eks 5,10,15 meter). Før jeg fikk vinsj laget jeg meg ett system med tape, men er redd det skal sette seg i vinsjen? Kunne merket med tusj eller annet kanskje? Forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Dr.blind Svart 23.April.2019 Link til dette innlegget Svart 23.April.2019 Farge strips vet jeg noen bruker, eller så får du egene merker til formålet, evt så er det enkelt og bruke spraylakk for hver 10meter i en farge og en annen farge for hver 5meter. Skal du være fin på det kan du kjøpe noe slikt https://www.ebay.com/itm/Osculati-Chain-marker-8-mm-50-inserts/143004480813?epid=28019167849&hash=item214bbb352d:g:gT8AAOSwhHJa8uj0 Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 23.April.2019 Link til dette innlegget Svart 23.April.2019 Du skriver ankerline, så da antar jeg at det er tau det er snakk om. Isåfall, kan du sy/spleise inn en tynnere tråd med ulik farge for hver 10 meter. Er det kjetting er de plastgreiene fine å bruke, har slike selv, og de henger på etter 3 år. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Kjetil A. D. Svart 23.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2019 Takker for svar! Var kanskje ikke spesifikk nok, men ja det gjelder for tau/line. Har kjetting foran og der blir det slike i plast som settes inn. I hekken er det imidlertid line, og den skapte litt mer hodebry ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.