Jump to content

Bavaria 2005. Hvor går kabel 6 fra elektropanelet?

Bellil

Recommended Posts

Hei.

På vår Bavaria 32 Sport -05 ønsker jeg å legge opp en stikk i "skapet" hvor hovedbryter, landstrømbryter etc er.

Det er noen ledige brytere i panelet i pantry. Det er også en ledig kabel med kontakt klar til å kobles til, men hvor er enden på den? Regner med at den er ført samme sted på alle tilsvarende båter?

Kabelen er merket med 6.

Redigert av Bellil (see edit history)

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Det ser veldig orignalt ut for nr 6 går inn i en samlepølse med flere av de andre kabelavgangene. Det blir vel å prøve å følge ut eller kappe ledning ved kontakt slik at jeg bare skjøter innpå ny kabel til stikk og slik at originalkabel kan skjøtes inn igjen dersom det skulle være behov for det.

FDV-dokumentasjon ser ikke ut til å være noe båtbransjen har lært seg :nonod:

D5L

• 5 måneder senere...

Det viste seg til slutt at den kabelen bare gikk rett innenfor rommet bak stereoen. Den lå der det var trangest og var selvfølgelig stripset slik at hele kabelh... måtte fram.

Nå har jeg i hvert fall fått 230 V uttak bak og for å strøm dit må jeg sette på noe helt annet enn akter, men jeg vet hvilken bryter et er (etter normalt tre forsøk)

D5L

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...