Jump to content

GPS-styrt knopmåler fra Kina, erfaring?

xr4ti

Recommended Posts

Takk for svar.

Bruker en app pr i dag da den originale ikke er riktig eller stabil men ønsker et fast instrument.

Noen som har erfaring med Biltema sin? 

Fordelen med den jeg linket til er at den matcher de øvrige instrumentene bra. Men er litt bekymret for kvaliteten. Bør vare mer enn kun en sesong :giggle:

On 4/24/2019 at 9:55 PM, xr4ti said:

Tenkte å bytte ut den hydrostatiske knopmåleren med en GPS-styrt. Ser at disse koster alt fra noen hundrelapper til langt mer. Noen som har erfaring med slike målere fra kina?

Fks denne knopmåler ? Erfaringer?

Har en slik. Fungerer utmerket. Helt lik KUS som selges hos flere forhandlere her i Norge.

Guest Balder..

Dette er vel omtrent den samme som Biltema har, jeg har brukt den i 2år uten noen problemer, viser nøyaktig det samme som plotter.

1knop er en knop samme hvor i verden du er:wink:å realiteten er jo att det meste av elektronikk å annet er produsert i kina/østen uavhengig hva som står på produktet, hadde ikke vært redd for å bruke noen få kroner på den der, den vil virke like lenge som noe annet....jeg er av de som ikke MÅ ha "rett" merke, det viktigeste er att det fungere, å det vil den gjøre:thumbsup:

Guest Balder..

Hva mener du med "etterslep" ? 

Min billige fra Biltema fungerer perfekt å samsvarer 100% med gps på plotteren.

Men det sitter ofte i hodet att duppedingser må være dyre før det er bra, fåtallet i dag som skjønner att samme fabrikk i dag ofte produserer til både 10 og 20 forskjellige merker.

Jeg har førstehånds information om akkurat det.

Å hvis det da skulle være slik att noe til 300kr varer "bare" 3 år kontra tillsvarende til 3000kr varer i 5 år så ser jeg overhodet ikke problemet:confused:

Vi har vel alle råd til å satse noen få hundrelapper, plutselig så var investeringen ok.

Sa eg noe om pris?  Etterslep som i at det tok ett to sekund eller meir før hastigheten endret seg om en dro på og da bykset den opp og ned ettersom. Dette er et par tre forskjellige eg har sett på utuben uten eg husker noe merke. 

Har også sett slike som fungerer bra da fra Livorsi i premium båter. HAdde vært fint om KUS sine f.eks fungerte like sømløst men er nå skeptisk og vil sjå før eg slår til.

Pris er i grunn ikke så veldig viktig men mer nysgjerrighet fra min side. Kan godt kjøpe en dyrere men om man ser på spesifikasjonene til den jeg linket til så er den helt på høyde på Premium produkter, Dvs stepper, 316 legering, antidugg, IP67 etc etc. Og som nevnt så er trolig flere av de instrumentene som har en logo eller fabrikatidentitet innmat fra nettopp Kina.

Når det gjelder singnaletterslep så anser jeg ikke det noe stort problem men det er greit å vite, da slipper jeg å irritere meg over det  :wink:. Kjører stort sett iht turteller uansett men veldig greit med et forholdvis nøyaktig instrument da jeg synes dette er greit å forholde når man en sjelden gang lar motoren få strekke på beina og så liker jeg å ha ting i orden når det først er montert. Må også bytte propell i år så da blir det greit kunne se på instrumentet i stedet for telefonen (som har hatt seg noen turer ned på dørken). Når man først nevner telefon/app så har den også en del delay men det har kanskje med om den stilt inn på GPS eller 4G?  

Guest Balder..

Kina er ikke det det var på 70 tallet, realiteten i 2019 er att de er ledende på mange felt.

Ta en tur til kinas storbyer, de fleste vil få seg en enorm overraskelse, vi ligger en steinalder bak på mye.

Men der som i andre land er det billigskrot å få kjøpt.

Jeg har ved flere anledninger blitt invitert av ledelsen til fabrikker i kina.

Redigert av Balder.. (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...