Vantro Startet 26.April.2019 Del på Facebook Startet 26.April.2019 Holder på å restaurere en scand classic av 1986. Mangler alt av puter i cabin. Er det noen som har maler til putene i cabinen for en scand classic 1986? Evt finnes det en lykkelig scandeier som har erfaring rundt dette og som kan gi gode tips?Eller bedre, kanskje kunne stille puter til rådighet for å få tegnet de av på en mal? (jeg møter opp og tegner av i så fall). Jeg holder til i mjøstrakten med tanke på avstand for evt tegning av maler. Tar gjerne også i mot tips om noen som syr trekk og leverer madrasser til rimelige og fornuftige priser på Østlandet. Sitér dette innlegget Link to post
Oliver Svart 26.April.2019 Del på Facebook Svart 26.April.2019 (redigert) Maler til sitteputer lager su enkelt selv. Få tak i noen ark med plakatkartong (slike butikkene skriver tilbud på) og klipp til. Ev tape sammen hvis de blir for korte. Vet ikke hvor tykke puter du tenker deg, jeg lagde i 10 cm og syntes de ble for tykke og mener 8 cm er nok. Uansett, der hvor skrogsiden skrår utover måler du dette ved å legge en vinkelrett kloss like tykk som valgt putetykkelse og fører langs kanten på malen du har laget og måler inn til skutesiden. Noter avstanden f.eks. 2 cm (+ 2 cm) på malen der du måler for hver 15 cm, så vil et firma i bransjen kunne skjære til puter. Ryggputer behøver ikke å være mer enn 4 cm og her er det skjelden behov for skrå kanter. Hvis du ikke finner noen lokale, kan jeg anbefale Måløy Insustrisøm, de sender over hele landet. Redigert 26.April.2019 av Oliver (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vantro Svart 28.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2019 Takk for gode tips, hadde håpet å slippe å måle opp selv, men ut fra metoden du beskriver bør det være enklere enn fryktet? Ha en fin båtsommer? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.