ibizafan Startet 26.April.2019 Link til dette innlegget Startet 26.April.2019 tømmte tanken i fjord for vann bensinen har guli farge tåller injektorene vann ? må jeg bytte injektorer og høytrykkspumpen? valg av forfilter? de er vann i filteret på motor også. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Solseng Svart 26.April.2019 Link til dette innlegget Svart 26.April.2019 Vann er ikke bra. Tøm og rens alt. Injektorene liker definitivt ikke vann. Jeg fikk havari med DF150 pga. vann, så det er neppe verdt å kopiere. Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 26.April.2019 Link til dette innlegget Svart 26.April.2019 Jeg fikk motorstopp på DF150 p.g.a. vann i bensin, så det er ikke verdt å kopiere. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 26.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2019 (redigert) bensinen er gul havari måte du bytte motor? har fått vann filteret med vannalarm har du funnet ut kor vannet kommer fra bør jeg starte den opp med løstank og la den gå på tomgang? Redigert 26.April.2019 av ibizafan (see edit history) Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
omhI Svart 27.April.2019 Link til dette innlegget Svart 27.April.2019 Virker som det er mye vann, mer enn vanlig konsens. Litt kondens vil en vannutskiller håndtere godt. Husk å tømme vannutskiller regelmessig om nødvendig, Kan det være en lekkasje i tanken ? Kommer det vann inn gjennom luftingen til tank? Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 27.April.2019 Link til dette innlegget Svart 27.April.2019 Glemte å spørre om du har en ekstern vannutskiller (i tillegg til den som står på motoren) Det bør du ha ! Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 27.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2019 JA ny i fjord har vel ikke fått ut alt vannet i fjord vannet har gått gjennom forfilteret og inn filteret på motor med vannalarm. satt på ny oring på tanktlokket ifjord bør injektorene byttes og høytrykkspumpen? går de få ut tanken på ibiza 20 touring? tanken lekker ? lite bensinlukt i båten. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Solseng Svart 27.April.2019 Link til dette innlegget Svart 27.April.2019 (redigert) Jeg mistenker at vannet jeg hadde i tanken kom via påyllingslokket + kondens, men vet ikke helt sikkert. Jeg leverte motor til verkstedet. Tror ikke de byttet noe, men blåste injektorene rene for fukt. Forstod det var viktig å gjøre det innen rimelig tid slik at man unngår at det oppstår rustdannelse. Dette vet sikkert andre mer om. Det skumle med vann i bensin er at motoren til slutt stopper, og da er man gjerne ute på sjøen med de konsekvenser det kan ha. Derfor har det blitt rutine å drenere tanken forran hver sesong. Det går an å ta ut tanken på 20Touring. Da tar du opp luken i dørken bak. Denne er limt med sikaflex eller noe lignende. Skjærer opp fugen med stanleykniv. Jeg har teakdørk og noe av fugen er skjult under teaken. Jeg har derfor saget bort dette overhenget for enkel åpning av luken. Når luken er fjernet, ser du tanken rett under. Denne holdes i spenn av to stålrør som må tas ut (hvis du skal ha ut tanken). Jeg ville kanskje droppet å ta ut tanken da det var en del arbeid/slit å få til - hvis du ikke har synlig/lukt av bensin. Jeg skrur av lokket til tankmåleren og suger ut bensinen med slange/hevert. Når båten er på vannet drenerer jeg forfilteret etter hver tur i begynnelsen slik at de siste restene blir fjernet. Redigert 27.April.2019 av Solseng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 27.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2019 lukken min ligger løs ikke skrudd fast. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
index Svart 27.April.2019 Link til dette innlegget Svart 27.April.2019 Kondens kan du glemme. Vann i tank er lekkasje. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ibizafan Svart 28.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 har aldri tenk kondens de er alt for mye vann har tapet litt på ei flaske halv 1,5 liter flaske neste like mye bensin og vann litt under halv om halvt må injtorene ut snarest? Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Solseng Svart 28.April.2019 Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 Omtrent sånn? Husk at når du suger ut fra bunn av tank, så ligger vannet samlet nederst. Men som sagt: Jeg skifter ut alt i tanken for å være på den sikre siden og bruker bensinen på plenklipperen i stedet. Nå er det ikke sikkert at du har fått vann helt inn til injektorene hvis du stoppet motor før den stoppet av seg selv. Mulig det er godt nok å bare drenere finfilter og slanger etter at øvrig bensin er byttet/filtrert. Ville da latt motoren gå en stund på tomgang ved kai/på land for å være på den sikre siden. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 28.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 Nei mitt er gult kan ta bilde skal kjøre den med liten løs tank har de gulle i filteret på motor. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 28.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 bilder av vann og bensin Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 29.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2019 gult? Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 29.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2019 Da er bensin tapet av og vannet i tanken borte tømte grunndigere i år har også test kjørt motoren er vel i orden nå som den ikke har vann i bensinen. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.