Rost17 Startet 28.April.2019 Del på Facebook Startet 28.April.2019 Noen som har prøvd påhengsstativet til Biltema? Fungerer det på en 40hk med lang stamme? Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 28.April.2019 Del på Facebook Svart 28.April.2019 Hei! Har hatt opptil 70 yamaha totakt på 100kg stativet den uten noe problem. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
ivar Svart 28.April.2019 Del på Facebook Svart 28.April.2019 samme her, har også hatt 80hk på 120kg på men da er man i øvre grense for hva det bør usettes for Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Worry II Svart 29.April.2019 Del på Facebook Svart 29.April.2019 Til info så har Jula sin tralle større og bedre hjul: https://www.jula.no/catalog/fritid/bat-og-maritime-produkter/bater-og-motorer/motortilbehor/tralle-til-pahengsmotor-650266/ Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 29.April.2019 Del på Facebook Svart 29.April.2019 Jeg vet ikke hvilket stativ du referer til fra Biltema, men jeg har nå ett til en 8 Hk Tohatsu. Jeg synes hele stativet er litt lealaus, og det har hendt at stagene mellom rammen som motoren sitter på og bøylen som støtter stativet har hoppet av ved ujevnt underlag. Å få satt på disse igjen mens du balanserer stativet med motoren på er en utfordring. Vet også en som opplevde dette over en døsrstokk og hele motoren gikk i gulvet. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 29.April.2019 Del på Facebook Svart 29.April.2019 (redigert) Må bare si meg enig med JRK, jeg har og en slik tralle som jeg bruker på 9.9en, heldigvis så sjelden at jeg glemmer mellom hver gang hvor raklete den er.. Stagene løsner fra festet hver gang jeg skal over noe som ikke er helt slett.. Armer og bein og stygge ord så går det som regel såvidt å få de på igjen. Skal jeg over grus eller singel bærer jeg heller både tralle og motor. 80-120 hk, kan vi i det hele snakke om samme tralle? 9.9 min er 38kg, og det er IMO i øverste laget. *edit Aha .. De har to forskjellige, det forklarer antagelig saken .. :) https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/elmotorer/transporttralle-for-utenbordsmotor-2000036022 Redigert 29.April.2019 av SamH (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 29.April.2019 Del på Facebook Svart 29.April.2019 Har den selv med 9.9hk Yamaha med lang stamme. Bruker den 2 g i sesongen og har motor oppbevart over vinteren på denne. Har fungert bra uten problem i 3 år for meg, også over dørstokker og grus. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.