Jump to content

Motor stativ fra Biltema?

Rost17

Recommended Posts

samme her, har også hatt 80hk på 120kg på men da er man i øvre grense for hva det bør usettes for 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg vet ikke hvilket stativ du referer til fra Biltema, men jeg har nå ett til en 8 Hk Tohatsu. Jeg synes hele stativet er litt lealaus, og det har hendt at stagene mellom rammen som motoren sitter på og bøylen som støtter stativet har hoppet av ved ujevnt underlag. Å få satt på disse igjen mens du balanserer stativet med motoren på er en utfordring. Vet også en som opplevde dette over en døsrstokk og hele motoren gikk i gulvet.

Må bare si meg enig med JRK, jeg har og en slik tralle som jeg bruker på 9.9en, heldigvis så sjelden at jeg glemmer mellom hver gang hvor raklete den er.. Stagene løsner fra festet hver gang jeg skal over noe som ikke er helt slett.. Armer og bein og stygge ord så går det som regel såvidt å få de på igjen.  Skal jeg over grus eller singel bærer jeg heller både tralle og motor.  80-120 hk, kan vi i det hele snakke om samme tralle? 9.9 min er 38kg, og det er IMO i øverste laget.

*edit

Aha .. De har to forskjellige, det forklarer antagelig saken .. :)
https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/elmotorer/transporttralle-for-utenbordsmotor-2000036022

Redigert av SamH (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...