Juppe111 Startet 30.April.2019 Del på Facebook Startet 30.April.2019 (redigert) Hei Har litt problemer med at når jeg kjører så etter en stund så senker turtallet seg ned til tomgang. Da må jeg vente litt før jeg får øke farten igjen. Så gjentar det seg etter noen minutter. Har satt på bensin filter. Så problemet ligger ikke det. Noen som har noen idé? Motoren er en 2005 mod Evinrude 50 e-tec. Redigert 30.April.2019 av Juppe111 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 30.April.2019 Del på Facebook Svart 30.April.2019 Hadde et lignende problem med en Mercury 60, det viste seg å være tette dyser. Mulig det kan være noe der? Sitér dette innlegget Link to post
Juppe111 Svart 30.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2019 Havelle skrev 1 time siden: Hadde et lignende problem med en Mercury 60, det viste seg å være tette dyser. Mulig det kan være noe der? Takk, sjekker den Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 30.April.2019 Del på Facebook Svart 30.April.2019 Jeg vet ikke hvor mye elektronikk denne motoren har, men det kan jo virke som om den går i nødmodus. Da må det i såfall også være mulig å få ut en feilkode. Uten denne kan det være vanskelig å finne årsaken, da det ikke er noen direkte sammenheng mellom årsak og reaksjon. Siden den alltid blir "normal" igjen etter litt venting, er det dog ikke usannsynlig at det er temperaturrelatert. Hvis ikke, og om den går greit på tomgang når dette inntreffer, må det ha noe med enten bensin-, eller lufttilførselen å gjøre. Én mulighet er utett bensinslange, slik at den suger inn luft. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 1.Mai.2019 Del på Facebook Svart 1.Mai.2019 Går den kontrollert ned på tomgang, eller faller den ukontrollert i turtall? Og går den helt stabilt på tomgang? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.