Jump to content

Gasslange og elektrikertape

greiegry

Recommended Posts

Mix skrev for 6 timer siden:

Nå må ikke hysteriet ta fullstendig overhånd her. Det er ikke snakk om varmtvann og 5 bar trykk her, men ett gasstrykk på 30 millibar. Rustfrie slangeklemmer av god kvalitet er mer enn godt nok.

Vel, føler ikke at jeg manet til et hysteri? Poenget mitt var 

• Slanger som passer til slangenippelen
  • God kvalitet på slangeklemmene

Når det gjelder rustfrie slangeklemmer så var poenget mitt at de mange ganger kan være dårlige. Da gjelder det å finne en slangeklemme av god kvalitet. Men hvordan kan vi vite at slangeklemmen har god kvalitet? Du kan jo f.eks. spørre den kvisete ungutten som står bak disken på BT om slangeklemmene er bra eller ikke... 

JRK skrev 1 time siden:

Godt svar!

Respektløs oppførsel som du skriver. Bra du ikke lar deg tråkke på.

Mange ville bare ha montert slangen og dradd til slangeklemmen. Det er dumt det!

Hos deg ringte varselbjellene og du søkte råd. Og så prøver noen og drite deg ut. Skam dere!

Båtplassen er for alle, og ja det skal være lov å stille dumme spørsmål

Veldig enig i det du skriver JRK! Men for å ta de du setter på plass litt i forsvar så tror jeg noen ganger at det blir lagt inn tullespørsmål av nettroll for å trekke opp stemningen. Kanskje de trodde det var det som skjedde her?

Komodo skrev 9 minutter siden:

Men for å ta de du setter på plass litt i forsvar så tror jeg noen ganger at det blir lagt inn tullespørsmål av nettroll for å trekke opp stemningen.

Som sagt i en annen sammenheng her på bp nylig: it takes two to tango

Da er det greit å huske på at det er lov til å takke nei når noen byr opp til dans. :smiley:

Redigert av Jens_P (see edit history)

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Komodo skrev for 2 timer siden:

Vel, føler ikke at jeg manet til et hysteri? Poenget mitt var 

• Slanger som passer til slangenippelen
  • God kvalitet på slangeklemmene

Når det gjelder rustfrie slangeklemmer så var poenget mitt at de mange ganger kan være dårlige. Da gjelder det å finne en slangeklemme av god kvalitet. Men hvordan kan vi vite at slangeklemmen har god kvalitet? Du kan jo f.eks. spørre den kvisete ungutten som står bak disken på BT om slangeklemmene er bra eller ikke... 

Hva er  God kvalitet?

Til små dimisjoner mener jeg denne er bra.

http://www.nautiskhandel.no/p/9330/minislangeklemme-304

Produktbilde

Og større slanger denne typen fra 30 mm og oppover.

Bilderesultat for gass slangeklemme

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Roger jo skrev 1 time siden:

Kjøp slangeklemmer fra ABA. Da vet du at klemmene har god kvalitet, uansett om ekspeditøren har kviser eller ikke.

Redigert av Jannmar (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...