mwftw Startet 1.Mai.2019 Del på Facebook Startet 1.Mai.2019 Teststartet motor Istad og fusket noe i starten, men ble litt bedre. Litt ujevn på gasspådrag. Er det noe spesielt som burde sjekkes på en service av en slik motor, en "risiko"del eller lignende? Spm 2: Løftet motor og fra dråpene som rant i vannet fra den svarte kabelen på baksiden av stammen, så ble det synlig oljereaksjon i vannet. Hva gjør denne kabelen og hvorfor skjedde dette? Kabelen går sammen med resten av kablene til styrekonsoll etc. Har ikke lett nærmere. Leste på nettet at man for knopmåling kan måle trykk fra undervannshus, er det kanskje dette? Motor er nyinnkjøpt. Hilsen glade amatører Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 1.Mai.2019 Del på Facebook Svart 1.Mai.2019 Fest den kabelen/slangen, sånn at den er sikret mot å falle i sjøen underveis. Kan være slange til trykklogg ja. Den bruker vanntrykket i fart, og skal ikke ha noen forbindelse med oljeholdige komponenter. Men den kan jo være tilgriset fra før du fikk tak i motoren. Denne har sikkert forgassere? Tøm forgasserene, de har dreneringsskrue. Bytt bensinfilter. Sjekk/ bytt tennplugger. Grei begynnelse.. Lykke til med "ny" motor. :) Sitér dette innlegget Link to post
mwftw Svart 1.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2019 Takk for svar. Kjenner det er oljete når jeg tar på kabelen som du sier, så mulig den er "smurt". Satt godt fast i hvert fall. Men så lenge kabelen ikke går inn i motoren igjen kan jeg vel være helt sikker på dette ikke er en "vital" del som lekker? Motor har forgassere, skal se an hva jeg får til selv :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.