Jump to content

koblingssjema wallas 1800


altustratus

Recommended Posts

Hei folkens. Vi har en wallas som sliter med å være berettiget til videre eksistens. Brenneren er en wallas 1800 parafin, fra 77 eller der omkring. Jeg trenger sårt koblingssjema over kontrollpanel samt samleskinna inne i wallasen. Jeg fikk tak i en type tegning, men det var tydeligvis av en nyere modell for det var to dioder og rundt kontroll panel på tegninga, mens denne er helt manuelt kontrollert og med rektangulært kontroll panel. Tegninger, bilder eller skjema hjelper stort........

 

Med hilsen Geir.

Link to post
Share on other sites

Finner ingenting fornuftig under wallas sine sider.Det som finnes der er til en nyere versjon av 1800.

 

Men, kansje jeg kan få svar på noen spørsmål: Hvordan styres pumpehastigheten? Det er et potmeter på panelet, men etter det jeg kan se funker det kun til vifta. Jeg har målt strømforbruk gjennom både pumpe og vifte, og en parallell kobling av disse to vil overbelaste potmeteret. i serie blir spenningspallet så stort at verken vifta eller pumpa går som de skal.

 

Hvor stor motstand skal det være i thermistoren som sitter fast under brennerkoppen? jeg klarer å måle den til 4K ved ca 300`C, er dette riktig.

 

Det viktigste er å få svar på pumpestyring.

 

På forhånd takk.

Redigert av altustratus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...