Jump to content

Hvor dypt stikker min 30 foter med drevet tiltet opp?

R.O

Recommended Posts

Planlegger løft av min Marex Suncruiser 300 som ligger med havarert gir 25mil hjemmefra. Mekaniker ønsker å løfte ved slippen i den aktuelle båthavna (Sømkilen Fevik hvis noen skulle være kjent?). Sist jeg sjekker dybden her tenkte jeg at det var uaktuelt - for grunt.

Ifg data jeg finner på nett stikker båten ca. 100cm, hva kan jeg anta at dybden blir når jeg tilter opp drevet...?

Tja.. får jeg dybden ned til 60cm bør det vel kanskje gå greit. Får kontrollmåle før vi setter i gang, gjorde bare en visuell sjekk sist jeg var på slippen, men da var det god sikt i vannet, og da ser ikke 70 - 80 cm veldig dypt ut...

Er det noen triks for å kjøre et VP DPH drev helt opp? eller er det bare å kjøre tilten opp helt til det stopper..?

Ifølge dokumentasjonen fra Marex stikker du 97 cm. Stemmer jo bra med det du har funnet. Hvor mye maks tilt av drevet utgjør står det ingenting om. Ikke i instruksjonsboken til Volvo for D4/D6 heller. Da vi monterte drev idag testet vi tilt og visuelt vil jeg gjette på 25 til 30 cm løft på drevet. Har selv 300 SC med D4 300 hk.

Hilsen

Lurvetass

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...