Jump to content

Pussing og sliping av plast


kvast

Recommended Posts

Hei nå er gode råd dyre, jeg har vannblemmer og det som verre er. Holder på med sliping på min Selco. Noen som har noen gode råd ang sliping av plast, noen maskiner som er gode? områdene som skal slipes er ikke flate slik at når jeg bruker store pusseklosser kommer ikke hele flaten i kontakt med området som skal slipes. Hva gjør jeg? Det er både vinkler og buer som jeg skal nå. Fins det noen svampliknende klosser som tilpasser seg området som skal slipes. :headbang::headbang::headbang:

Link to post
Share on other sites

Eksentersliper er vel det som egner seg best for denslags. Meget godt egnet for buede flater.

 

Når det gleder myke pusse klosser så finnes det en type svamp med slipepapir på alle sider, men jeg ble ikke så veldig imponert den gangen jeg prøvde dem. Så det ble med det ene forsøket for min del..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

disse maskinene som dere snakker om, fungerer dem lenge før man må bytte papir? Blir det fort hakk hvis man ikke er forsiktig?

<{POST_SNAPBACK}>

Eksentersliperen er ikke lett å lage hakk med, så der trenger du ikke å bekymre deg. Stort sett ikke med trekantsliperen heller, men denne bruker du kun der eksentersliperen ikke kommer til.

 

 

okei, hvis jeg skal kjøpe meg maskiner for denne slipejobben, tjener jeg noe på å kjøpe dyre maskiner eller kan jeg bare bruke billige maskiner til ca 200 lappen? Er det platene som er det viktige?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis det kun er for denne ene jobben, så gjør sikkert billigmaskinene en helt grei jobb. Men kvalitetsverktøy har en helt annen levetid da, og fungerer også som regel bedre. Så du bør nesten vurdere hva du kan få bruk for senere. Det kan lett bli dyrt å kjøpe verktøy som er utslitt etter noen ukers bruk.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Kjøp ein eksentersliper av kjent merke med 125 mm slipeskiver. Det er lurt å sette hull over hull når du bytter papir, for det er kanal for å bli kvitt slipestøv. Bruk forskjellige korninger på papira. Det er utrolig hva du klarar med en slik maskin! Vil du slippe å sparkle for mye , så bruk ikkje for grovt siste sliping. Til våren er den topp til polering og rubbing.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...