Knallipadden Startet 2.Mai.2019 Del på Facebook Startet 2.Mai.2019 Noen som har erfaring med Acapella kalesje middel? Skal vist nok impregnere og renovere fargen på kalesjen. Noen som vet om for eksempel den som er ufarget kan brukes på andre farger som ikke selges for å få en dypere farge? Sitér dette innlegget Link to post
Rollo H Svart 2.Mai.2019 Del på Facebook Svart 2.Mai.2019 Jeg har nettopp prøvd blåfargen av denne, og det ble knallbra. Kallesjen ble som ny i farge. Men hvordan det blir etterhvert vet jeg ikke enda :) Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 2.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2019 Høres bra ut =) Jeg vurderer å prøve det på en kalesje som de ikke har fargen til og lurer da på om det fungerer med klar for å få samme effekt? Hvordan var det å legge på middelet? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Mai.2019 Del på Facebook Svart 2.Mai.2019 Klar er bare impregnering. Ikke farge. Mange som reparerer kalesjer nekter forresten å ta mot om det er brukt Acapella, da de farger av på maskiner og bord. Noe å tenke på. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Rollo H Svart 2.Mai.2019 Del på Facebook Svart 2.Mai.2019 Nå hadde jeg kalesjen inne til rep etter bruk av Acapella og det var ingen problem (byttet viduer), så heller ingen fargesmitting på bord/maskin da arbeidet ble gjennomført. Nå har jeg STOR kalesje, så det tok meg en dag med mange pauser før arbeidet var ferdig. Grei å "smøre" på, men bruk en stiv kost/svamp og pass på å ikke få stofffet på hvite kanter/vindu om du bruker farge. Husk også at kalesjen SKAL tørke i 2-3 døgn før den evt blir utsatt for vann. Dette har kanskje noe med at fargepigmentene skal tørke..ikke vet jeg. Det blir sagt at visst man bruke den klare varianten, så blir det ved bruk av denne også tildels oppfrisking av gjeldene farge. https://www.acapellaimpregnering.se/sv-SE/gör-så-här-33048551 http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/slik-tar-du-vare-på-kalesjen-tett-i-toppen Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Mai.2019 Del på Facebook Svart 2.Mai.2019 Da er du heldig. Jeg har fått spørsmål hver gang jeg har levert kalesje til rep om det er brukt Acapella på den. I så fall ville de ikke ta mot den. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Rollo H Svart 2.Mai.2019 Del på Facebook Svart 2.Mai.2019 Heldig og heldig, ikke vet jeg..men jeg har ikke opplevd enn så lenge at fargen smitter av på noe som helst. Har heller aldri fått spørsmål om hvilken type imregnering jeg har brukt de gangene jeg har hatt kalesjen inne til rep. Men som sagt, det er første sesongen jeg bruker denne typen, så fasit kommer neste år :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.