qwerty Startet 2.Mai.2019 Del på Facebook Startet 2.Mai.2019 Har en mercruiser QSD 2.0 150 hk med AlpaOne II drev. 2008 mod og 250 driftstimer Under vinterkonservering sist høst hørte jeg en svak "gnisselyd". Tok av drev for inspeksjon knutene og lagret drevet inne. Knuter og drivaksling så ut som nye og jeg tenkte ikke mer på dette sist høst. Jeg monterte tilbake drevet i går, fylte gearolje og starter opp. Etter ca 30 sekunder begynte det å komme en gnisselyd og husket da at jeg hørte antydning til dette sist høst. Enkel feilsøking: Lyden påvises ikke av tilt eller rattutslag på drevet. Hører ikke noe inne i båten, men har lokalisert lyden fra øvre del på drevet. Tenker at da er gimbal-lager er utelukket, eller? Samtidlig som dette er en "gnisselyd" og ikke "rumlelyd" som vanligvis er ved defekte lager. Er det noen som har opplevd noe lignende på AlphaOne II drev? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.