Goddis77 Startet 3.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2019 Vurderer om jeg skal titte på en litt større plotter enn den jeg har i dag. Vil en kunne bruke de samme kontaktene og ekkolodd svinger på en ny plotter hvis det er samme merke? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 3.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2019 Nei. Jeg gikk fra 520s til 72. For å gjenbruke svinger måtte jeg klippe kabel og koble den inn i overgang fra Garmin. Kurant jobb. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Goddis77 Svart 3.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2019 Jens_P skrev 1 time siden: Nei. Jeg gikk fra 520s til 72. For å gjenbruke svinger måtte jeg klippe kabel og koble den inn i overgang fra Garmin. Kurant jobb. Hva tenker du her? Er det bare vanlige koblinger inne i kabelen her som du loddet, eller finnes det ferdige overganger? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 3.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2019 Er denne: https://www.marineshop.no/garmin/117981/garmin-adapter-fra-6-til-8-pin-nye-6-pin-svingere-til-8-pin-kontakt?gclid=EAIaIQobChMIkPSV7L7_4QIVEx0YCh2siQT3EAQYAyABEgKyM_D_BwE Er skruklemmer oppå et kretskort. Husker ikke om det er elektronikk i forbindelse med dette. Mulig det satt noen motstander inni boksen. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Goddis77 Svart 3.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2019 Ok :) Da får jeg gå i tenkeboksen og se om jeg finner på noe fornuftig. Hadde vært kjekt med en hvor AIS er integrert muligens. Ikke noe stort krav, ei heller har jeg noe stort budsjett på dette her, men hadde vært kjekt ;) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 3.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2019 (redigert) Jeg ville sterkt vurdert å byttet svinger i samme slengen da nye kartplottere i dag har CHIRP teknologi og er vesentlig bedre enn din gamle dual frekvens giver. Men klart skal den bare brukes som dybde måler er det ett fett. Det er også helt greit å få skrudd ut skruene hvis hekkmontert giver slik at disse kan tettes med nytt tettestoff slik at man ikke risikerer å få råte i transomplate fordi det lekker inn vann. Redigert 3.Mai.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 3.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2019 Et allerede 3-4 givere i kjølen på båten. Vet ikke om disse bare er limt fast på innsiden, eller om de er festet gjennom skroget? Hvis de er limt kan jeg like gjerne fjerne dem ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.