Jump to content

Garmin GPSMap 520s - gjenbruk av ekkolodd svinger

Goddis77

Recommended Posts

Vurderer om jeg skal titte på en litt større plotter enn den jeg har i dag.

Vil en kunne bruke de samme kontaktene og ekkolodd svinger på en ny plotter hvis det er samme merke?

Nei. Jeg gikk fra 520s til 72. For å gjenbruke svinger måtte jeg klippe kabel og koble den inn i overgang fra Garmin. Kurant jobb.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Jens_P skrev 1 time siden:

Nei. Jeg gikk fra 520s til 72. For å gjenbruke svinger måtte jeg klippe kabel og koble den inn i overgang fra Garmin. Kurant jobb.

Hva tenker du her? Er det bare vanlige koblinger inne i kabelen her som du loddet, eller finnes det ferdige overganger?

Ok :)

Da får jeg gå i tenkeboksen og se om jeg finner på noe fornuftig.

Hadde vært kjekt med en hvor AIS er integrert muligens.

Ikke noe stort krav, ei heller har jeg noe stort budsjett på dette her, men hadde vært kjekt  ;)

Jeg ville sterkt vurdert å byttet svinger i samme slengen da nye kartplottere i dag har CHIRP teknologi og er vesentlig bedre enn  din gamle dual frekvens giver.
Men klart skal den bare brukes som dybde måler er det ett fett.
Det er også helt greit å få skrudd ut skruene hvis hekkmontert giver slik at disse kan tettes med nytt tettestoff slik at man ikke risikerer å få råte i transomplate fordi det lekker inn vann.

Edited by pipe (see edit history)

Et allerede 3-4 givere i kjølen på båten.

Vet ikke om disse bare er limt fast på innsiden, eller om de er festet gjennom skroget?

Hvis de er limt kan jeg like gjerne fjerne dem ?