niram Startet 5.Mai.2019 Del på Facebook Startet 5.Mai.2019 (redigert) Hei, Presterte i dag å være kronidiot å rygge båthengeren med motoren tiltet ned inn i noen belegningsstein rundt et blomsterbed..... styrefinnen kilte seg delvis fast mellom to steiner.. Ble noen små skrammer på styrefinnen nederst og kanskje ørlitte grann på propellen (litt usikker).. Så vidt jeg kan se ser alt rett ut, men tenkte forhøre meg her.. Er det noe å bekymre seg over? Redigert 5.Mai.2019 av niram (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 5.Mai.2019 Del på Facebook Svart 5.Mai.2019 Nei. Folk kjører rundt med motorer i mye verre tilstand på finner og propeller enn dette. Du vil nok ikke merke noe som helst. Men kanskje greit å få noe lakk på skadet område får å unngå korrosjon der. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 5.Mai.2019 Del på Facebook Svart 5.Mai.2019 Ser ikke så galt ut. Ville gjerne ha malt over hakkene slik at ikke vann trenger inn. Enten kan du få tak i originallakk hos forhandleren eller lakkere med en grei motorlakk, epoksy eller lignende. Når det gjelder propellen er det vanskelig å se godt ut fra bildet, men hvis du sikter på endene av bladene og snurrer på den vil du kanskje kunne se om den har blitt skjev. Kan virke som det har skallet noe lakk av tuppen på det nederste bladet, men det kan også ha vært der fra før (ikke uvanlig når propellen har blitt brukt noen år). Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Mai.2019 Del på Facebook Svart 5.Mai.2019 Toten= ferskvann. Propellen lar seg snurre greit for hånd? Hadde ikke kostet på ei bønne. Bare å bokføre på irritasjonskontoen. Tut og kjør! Sitér dette innlegget Link to post
niram Svart 5.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2019 (redigert) Ok, takk. Litt roligere nå! Ikke så lett å være fersk båteier..hvilken lakk anbefales evt å bruke over? får man sånne flekklakk penner som på bil? Dette er en standard grå Honda firetakter. Propellen snurrer som bare det. Ser helt rett ut og, la en rett gjenstand inntil. Så ikkeno kast eller noe. Blir mjøsa ja, så det er vel begrensa med korrosjon bil jeg tro.. Redigert 5.Mai.2019 av niram (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 5.Mai.2019 Del på Facebook Svart 5.Mai.2019 Enig med de over her. Få på litt lakk og sjekk propellen. Men makan til flaks i uhellet da. Hva er oddsen for å treffe med finna mellom to steiner? Du har ikke vurdert å levere inn en Lottolapp i dag da Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 5.Mai.2019 Del på Facebook Svart 5.Mai.2019 Når det gjelder hvorvidt du bør bekymre deg ovet denne skaden vil jeg si følgende: Om du ikke har noen andre bekymringer i livet så kan du bekymre deg ørlite grann over dette, ellers ikke. Sitér dette innlegget Link to post
niram Svart 5.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2019 Lazyjack skrev 2 minutter siden: noen Ok, tror jeg skjønner Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 5.Mai.2019 Del på Facebook Svart 5.Mai.2019 niram skrev 17 minutter siden: hvilken lakk anbefales evt å bruke over? får man sånne flekklakk penner som på bil? Fikk ikke med meg at det var snakk om ferskvann i første innlegg. Siden det er snakk om ferskvann; klar neglelakk, billigste sort. Pensle på slik at lakken overlapper skaden med et par millimetre. Neglelakk er basert på nitrocellulose og gir en halvhard overflate. Også grei til å beskytte den fargede lakken på fiskesluker med? Jeg pleier kjøpe med meg et par flakonger når jeg ser det er tilbud på Europris, Nille og lignende, har økt levetiden på mange fiskesluker med slik lakk. Sitér dette innlegget Link to post
niram Svart 6.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2019 Sniker inn et ekstraspm: - er det meningen at den sinkanoden over propellen ikke skal peke helt rett bakover? Min er litt skjev mot ene siden. Har ikke peiling, derfor spør jeg Sitér dette innlegget Link to post
GVH1979 Svart 6.Mai.2019 Del på Facebook Svart 6.Mai.2019 Helt normalt at den står skjevt. Det er for å motvirke at båten trekker skjevt når propellen er i drift. Trekker båten skjevt kan du justere dette med å endre vinkel på denne anoden. Sitér dette innlegget Link to post
niram Svart 6.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2019 Aha. Da vet jeg det. Forumet er gull verdt. Tusen takk alle sammen!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.