Jump to content

Rygget inn i stein, vurdering ønskes

niram

Recommended Posts

Hei,

Presterte i dag å være kronidiot å rygge båthengeren med motoren tiltet ned inn i noen belegningsstein rundt et blomsterbed..... styrefinnen kilte seg delvis fast mellom to steiner..

Ble noen små skrammer på styrefinnen nederst og kanskje ørlitte grann på propellen (litt usikker)..

Så vidt jeg kan se ser alt rett ut, men tenkte forhøre meg her..

Er det noe å bekymre seg over?

20190505_133654.jpg

20190505_133647.jpg

Redigert av niram (see edit history)

Ser ikke så galt ut. Ville gjerne ha malt over hakkene slik at ikke vann trenger inn. Enten kan du få tak i originallakk hos forhandleren eller lakkere med en grei motorlakk, epoksy eller lignende.

Når det gjelder propellen er det vanskelig å se godt ut fra bildet, men hvis du sikter på endene av bladene og snurrer på den vil du kanskje kunne se om den har blitt skjev. Kan virke som det har skallet noe lakk av tuppen på det nederste bladet, men det kan også ha vært der fra før (ikke uvanlig når propellen har blitt brukt noen år).

Svart (redigert)

Ok, takk.

Litt roligere nå! Ikke så lett å være fersk båteier..hvilken lakk anbefales evt å bruke over? får man sånne flekklakk penner som på bil? Dette er en standard grå Honda firetakter.

Propellen snurrer som bare det. Ser helt rett ut og, la en rett gjenstand inntil. Så ikkeno kast eller noe.

Blir mjøsa ja, så det er vel begrensa med korrosjon bil jeg tro..

Redigert av niram (see edit history)
niram skrev 17 minutter siden:

hvilken lakk anbefales evt å bruke over? får man sånne flekklakk penner som på bil?

Fikk ikke med meg at det var snakk om ferskvann i første innlegg. Siden det er snakk om ferskvann; klar neglelakk, billigste sort. Pensle på slik at lakken overlapper skaden med et par millimetre. Neglelakk er basert på nitrocellulose og gir en halvhard overflate. Også grei til å beskytte den fargede lakken på fiskesluker med? Jeg pleier kjøpe med meg et par flakonger når jeg ser det er tilbud på Europris, Nille og lignende, har økt levetiden på mange fiskesluker med slik lakk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...