Jump to content

SKJØNNLITTERATUR/ROMANER/KRIM


Frivakten

Recommended Posts

Hva med denne?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det var noe om realisme i etterspørselen, og da faller vel Hr Cussler litt av???

<{POST_SNAPBACK}>

"The Sea Hunters" er jo litt av begge deler...... og mr Pitt er totalt fraværende.....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Eg berre MÅ få med denne, før min gode bryggenabo gjer det: :lol:

 

«Lauritz! -- din Dævlunge! op og klar Vimpelen.»

 

Skipper Worse stod agterud ved Kahytten. Der blæste en frisk Nordenvind indover Fjorden, og den gamle Brig kom glidende mageligt for smaa Seil.

 

Slik startar Alexander L. Kiellands verk om nettopp Skipper Worse (utan "hangarskib") i 18-hundretalets Stavanger. Ikkje akkurat om moderne fritidsbåt-miljø, men spennande er det den dag i dag.

 

Men Skipper Worse kunde ikke længer styre sig, han tog Tag i Vantet, svang sig op paa Rækken, og idet han viftede med Hatten, raabte han, saa det lød over hele Sandsgaard : «Vi kommer sent -- Hr. Kunsel! men vi kommer godt!»

 

Heile romanen kan lesast her.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Kan anbefale Jack Londons "Ulf Larsen" , og hvis den faller i smak kan man gå videre med "En solens sønn", "Rundt Kapp Horn" og "På langfart med Snarken"

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Om det er Romaner du er på jakt etter så finnes det jo et hav å ta av ( billig ordspill).

 

Personlig synes jeg Wilbur Smith skriver drivende gode bøker. De fleste bøkene er om forna dar i Afrika, men han har i alle fall skrevet at par stykker fra sjøen. Den ene tror jeg heter Katastrofen ( er fra den moderne tid). En annen er fra 1600 tallet og heter noe slikt som tornfuglene(eller noe sånt). Jens Bjørnebo har vel skrevet en som heter Haiene. Patrik o'brian har jo en rekke ramsalte bøker fra seilskutetiden, med Kaptein Jack Aubray. Alistar MacLean har vel en del bøker fra sjøen og Antony Trew har skrevet som som heter operasjon Lofoten?!

 

Kommer sikkert på flere når jeg får tenkt meg om, men det var de som slo meg nå...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...