Frivakten Startet 27.August.2005 Del på Facebook Startet 27.August.2005 Har noen gode forslag til lektyre til sene høstkvelder (ikke faglitteratur), som inneholder mer eller mindre realistiske båtmiljøer eller annet båtrelatert, også utenlandsk? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 27.August.2005 Del på Facebook Svart 27.August.2005 Flyt forlag er å anbefale. De har mange titler i "din gate" Holder på å avslutte Roald Amundsens beretnig fra Nordvestpassasjen. Kan anbefale denne som med sitt "orginalspråk" gir en helt spesiell stemning. M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Grunna Svart 28.August.2005 Del på Facebook Svart 28.August.2005 Anbefaler "Vågsom seilas" av John Caldwell på Flyt forlag. Sitér dette innlegget Mindre langkjølte soloseileres kortere langturklubb Link to post
cassie Svart 28.August.2005 Del på Facebook Svart 28.August.2005 Jeg vil anbefale The Ship Killer av Justin Scott ISBN: 0891908765 Jeg er ikke sikker på om boken fortsatt kan skaffes. Jeg leste den for flere år siden på Philipinene, men tok ikke boka med hjem Kunne godt tenke med den i bokhylla ombord. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 28.August.2005 Del på Facebook Svart 28.August.2005 Hva med denne? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
AlfaEagle Svart 28.August.2005 Del på Facebook Svart 28.August.2005 Hva med denne? <{POST_SNAPBACK}> Jeg synes det var noe om realisme i etterspørselen, og da faller vel Hr Cussler litt av??? Men artige bøker er det jo, selv om jeg synes Mr Pitt er litt vel helt innimellom... Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 28.August.2005 Del på Facebook Svart 28.August.2005 Jeg synes det var noe om realisme i etterspørselen, og da faller vel Hr Cussler litt av??? <{POST_SNAPBACK}> "The Sea Hunters" er jo litt av begge deler...... og mr Pitt er totalt fraværende..... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
olpi Svart 28.August.2005 Del på Facebook Svart 28.August.2005 Du får vel gå løs på "Smuglere" av Arthur Omre da , he, he Sitér dette innlegget Link to post
ferskvannspiraten Svart 28.August.2005 Del på Facebook Svart 28.August.2005 Jorden rundt med Gipsy Moth av Francis Chichester anbefales på det sterkeste hvis du kan få tak i den. Lesingen endte riktignok med kjøp av seilbåt for meg i sin tid, men alike vel Sitér dette innlegget Ei lenger Ferskvannspiraten -tilbake på de salte bølger Link to post
kapptein Svart 28.August.2005 Del på Facebook Svart 28.August.2005 Hva med Gunnar Bull Gundersen? Kommer ikke på alle relevante titler, men "Mannen som ville male havet" og "Min reise til Egypt" husker jeg som god lesning. - dog ikke ren underholdning... Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
JanB Svart 28.August.2005 Del på Facebook Svart 28.August.2005 Eg berre MÅ få med denne, før min gode bryggenabo gjer det: «Lauritz! -- din Dævlunge! op og klar Vimpelen.» Skipper Worse stod agterud ved Kahytten. Der blæste en frisk Nordenvind indover Fjorden, og den gamle Brig kom glidende mageligt for smaa Seil. Slik startar Alexander L. Kiellands verk om nettopp Skipper Worse (utan "hangarskib") i 18-hundretalets Stavanger. Ikkje akkurat om moderne fritidsbåt-miljø, men spennande er det den dag i dag. Men Skipper Worse kunde ikke længer styre sig, han tog Tag i Vantet, svang sig op paa Rækken, og idet han viftede med Hatten, raabte han, saa det lød over hele Sandsgaard : «Vi kommer sent -- Hr. Kunsel! men vi kommer godt!» Heile romanen kan lesast her. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
AlfaEagle Svart 29.August.2005 Del på Facebook Svart 29.August.2005 Det er jo også gitt ut en del bøker om jordomseilere, bøkene om Rundø og Sorgenfri kan klart anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Player 311 Svart 2.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2005 Nå som kveldene bli lange og kulda setter inn blåser jeg nytt liv i en gammel tråd jeg fant i min søken etter litt vinterlektyre. Mine favoritter er uten tvil "sorgenfri" boken samt bøkene til Ragnar Kvam. "I hodet på en seiler" "oppbrudd" og "havet har meg nå" Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2005 Kan anbefale Jack Londons "Ulf Larsen" , og hvis den faller i smak kan man gå videre med "En solens sønn", "Rundt Kapp Horn" og "På langfart med Snarken" Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tomgott Svart 2.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2005 kan anbefale Mysteriet i Vestisen av Arnold Farstad Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 2.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2005 Om det er Romaner du er på jakt etter så finnes det jo et hav å ta av ( billig ordspill). Personlig synes jeg Wilbur Smith skriver drivende gode bøker. De fleste bøkene er om forna dar i Afrika, men han har i alle fall skrevet at par stykker fra sjøen. Den ene tror jeg heter Katastrofen ( er fra den moderne tid). En annen er fra 1600 tallet og heter noe slikt som tornfuglene(eller noe sånt). Jens Bjørnebo har vel skrevet en som heter Haiene. Patrik o'brian har jo en rekke ramsalte bøker fra seilskutetiden, med Kaptein Jack Aubray. Alistar MacLean har vel en del bøker fra sjøen og Antony Trew har skrevet som som heter operasjon Lofoten?! Kommer sikkert på flere når jeg får tenkt meg om, men det var de som slo meg nå... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.