MadsB Startet 5.Mai.2019 Del på Facebook Startet 5.Mai.2019 (redigert) Etter flere sommere på Mjøsa med bekjente i sine båter, så er jeg på utkikk etter en daycruiser i størrelsen 18-20 fot. Vokst opp med båt, kjørt mye snekke i innsjø fra tidligere, men er nå ute etter en båt som er grei å evt ta med seg på tur i tillegg til å kunne ha den ”fast” på Mjøsa. Har fulgt en del med på Nidelv 18 båtene fra midten/slutten av 80 tallet, da det er en båt som etter min mening har en relativt bra løsning med tanke på lagring og sitteplasser, men som på andre siden av skalaen begynner å dra på åra. Skrur en del selv (bilhobby) og er teknisk anlagt, så får gjort en del selv og alt vedlikehold /reparasjoner må ikke nødvendigvis settes bort. Sett en del på Uttern båtene i samme størrelse, men blir ikke helt fortrolig over hvordan plassen er i disse sammenlignet med overnevnte båt. Disse gamle Nidelv båtene med Penta (Volvo rødblokk) er vel også passe tørste, men også driftsikre motorer så fremt de er passet på og vedlikeholdt. Båten skal primært brukes for å kose seg på sjøen, forbeholdt Mjøsa, med mulighet for fisking og hygge samt overnatting for 2 personer, kan båten brukes til å dra vannski/tube er det bare ett pluss men ikke ett must. Er disse Nidelv 18 båtene utdaterte og en tikkende påkost? burde jeg heller se etter en nyere båt med 4-takters påheng istedet? Budsjett ligger på rundt 100K for innkjøp - Og selvfølgelig er det tatt høyde for at det påløper en del påkost/vedlikehold av å være kaptein på egen skute :) Redigert 5.Mai.2019 av MadsB (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 5.Mai.2019 Del på Facebook Svart 5.Mai.2019 (redigert) Båt med påhengsmotor er lettere å vedlikeholde og vinterkonservere enn drevbåter med innenbordmotor(som Nidelv 18 er). Ser det er noen Skibsplast 560 (18 fot) med påhengsmotor som går på Mjøsa.. Redigert 5.Mai.2019 av MorganX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 5.Mai.2019 Del på Facebook Svart 5.Mai.2019 Denne f.eks https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=146195250 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.