svmoha Startet 5.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2019 (redigert) Noen som vet hvordan man sjekker at AIS mottaker virker som den skal etter tilkobling til 720S? Båt står på land og det er ingen sendere i nærheten. Bruker port 2 - 0183. Redigert 5.Mai.2019 av svmoha (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 5.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2019 Hei , hva slags AIS kobler du 720S'en til og hva slags koblinger bruker du/hvordan har du koblet til? Har du brukt AIS'ens manual og/eller manual fra Garmin? Har du koblet "manuelt" eller brukt ferdige kontakter på AIS'en som passer til Garmin? Skulle også tro du må ha signal for å teste skikkelig. Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
svmoha Svart 6.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2019 Det er en Garmin AiS 300. Brukt begge manualer. Brukt medfølgende kabler som har ferdig terminerte kontakter til bruk mot plotter og AiS. I andre enden har jeg skjøt selv i henhold til manualene. Har fått et tips på at jeg kan gå inn i diagonstikk menyen på plotteren og følge med på en linje merket VDM. Endrer den seg så mottar plotter signal fra AiS. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.