lasmarquezas Startet 6.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2019 (redigert) Nesten flau for å spørre, men hvordan finner jeg ut hvilken brikke jeg har i plotteren? Skal bl.a. seile Caledonian og den skotske vestkysten i sommer, og har vært innstilt på å kjøpe ny nr 28 brikke fra Navionics. Men, når jeg flytter markøren til såvel Oban som Belfast, så gir den meg vanlig, detaljert bilde. Er det et sted i plotteren jeg kan bla meg fram til som gir brikkeinfo? Redigert 6.Mai.2019 av lasmarquezas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 6.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2019 Her er eksempler fra Tobermory og Belfast. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 8.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2019 Det ser ut fra bildet at du har kart for det området bildet viser. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Honduras Svart 8.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2019 Det enkleste er vel nesten å åpne luken du setter inn minnebrikken i, ta den ut og lese hva som står på den... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
lasmarquezas Svart 8.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2019 Enig, @arkmarin, men besynderlig at jeg har både UK og Norge på samme brikke. Uansett, satser på at dette stemmer, og hvis ikke kjøper jeg ny i Inverness. @Honduras, det enkleste er ofte det beste, så sant. Men, denne gangen ble jeg ikke klokere. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 8.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2019 Står det ingenting på minnebrikken din? Jeg har to plottere med Navionics kart, og på begge er der merkelapp som sier hvilket kart det inneholder. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Stjernen ! Svart 8.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2019 Pleier og stå på skjermen under oppstart vilke kart som blir lastet inn. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 8.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2019 Kan det være at plotteren har et mindre detaljert «World map» som ligger i bakgrunn, og som er det du ser? Vet at på min Lowrans HDS kan jeg ta ut brikken og bruke et kart som ligger på plotteren. Men det har et mye lavere detaljnivå når du zoomer. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Barbaria Svart 9.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2019 Det er bare å zoome helt ut så ser du dekningen. Området du har detaljkart for ser ut som små lapper i forhold til resten. Det er i allefall slik på min Simrad Evo3. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.