Jump to content

Ødelagt rekkestøttefot til Elan 37

Nils

Recommended Posts

En rekkestøttefot har fått tretthetsbrudd.  Jeg vet at ny kan bestilles fra Slovenia via Nautic Norway i Bergen, men jeg hadde et håp om at dette kanskje er noe som brukes på andre båter , og om mulig kan kjøpes et sted.

Diameter på støttefoten er 21,6mm, gjengediameter 16mm, tror jeg. Gjengelengden finner jeg når innredningen er demontert. (sukk). 

Slik er rekka montert (fra original brosjyre):

RekkestotteElan37Skisse.jpg.14c366b03976f663b3a55207df1eccd6.jpg

Slik ser det ut når alt er i orden.  På bildet kan det se ut som det er innvendige gjenger i toppen, noe den ikke har.

RekkestotteElan37.jpg.55651fbd43fbd7260f3c1d43c6234ce1.jpg

Den ødelagte rekkestøttefoten:

20190506_183251_resized.jpg.281783d021936cc50271e4221b5ab0af.jpg

Litt på siden av temaet, men jeg har en Elan Impression 384 2005-modell.

Jeg lurer på å få en åpning i rekkewire'n, men må da bytte ut rekkestøttene. Jeg har en litt annen patent enn deg, men har etterspurt via Nautic/Slovenia om jeg en form for metallforsterkning i dekket hvor rekkestøttene skal være (er satt av plass til dem i antisklibelegget) eller om jeg må ha en slags gjennomføring med mutter på undersiden slik du har på tegningen.

Hvor fant du bildet som viste hvordan ditt feste er? Og hvordan kommer du til mutteren på undersiden?

Lykke til !

Kenneth82 skrev for 3 timer siden:

Hvor fant du bildet som viste hvordan ditt feste er? Og hvordan kommer du til mutteren på undersiden?

Lykke til !

Bildet er fra den originale salgsbrosjyren, og var mulig å laste ned fra Elans hjemmesider.  For å komme til må jeg demontere skap og skrogkledning.  Etter det tror jeg det er mulig å komme til med en pipe med forlenger.  I verste fall må jeg skjære litt i innerlineren.

Jeg kan legge ut noen bilder under prosessen.

Komodo skrev for 1 time siden:

Det ser jo relativt ukomplisert ut å lage en slik sak da. 

Hvis delen koster en arm og en fot, eller leveringstiden er lang, kan jeg få laget den.  Jeg har ikke tilgang på dreiebenk, og han jeg kjenner som kan slikt, er litt for snill og får litt for mange slike oppdrag (han fortjener en god middag, ikke å utføre flere vennetjenester).  Jeg prøver leverandøren først, hvis det ikke dukker opp løsninger ved at noen vet hvor jeg kan kjøpe.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...