eihaa Startet 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2019 Noen som har forsøkt å sette inn motor med fluid film rustolje (eller andre typer rustoljer) for å ta vare på motoren å hindre rust. Yanmar service tekniker anbefalte dette på snekka. Blir vel luktene litt sau.. men det er en åpen båt så det får en tåle. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Kjør på. Den sauelukta er overdrevet. Fluid film er ekstremt penetrerende og dreper alt av korrosjon. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Har heller ikke merket noe stygglukt. Hadde en sprayboks jeg smurte dørhengsler på bilen med, samt dusjet hele undersiden med sprøyte. Det du skal være obs på er gummi som ikke er oljebestandig. Det tåler visst ikke fluid film. et helt rått produkt spør du meg. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Gummi tåler ikke smøreoljer/løsemidler, men fluidfilm inneholder vel ikke det? Kjøper du Fluid FIlm i dunker kan du tynne den med vanlig matolje. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 "Ekstremt penetrerende" høres ikke bra ut. Hva med tetninger og pakninger? Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 jerognal skrev 3 minutter siden: Gummi tåler ikke smøreoljer/løsemidler, men fluidfilm inneholder vel ikke det? Kjøper du Fluid FIlm i dunker kan du tynne den med vanlig matolje. Står på hjemmesiden dems at gummilister som dørpakninger osv ikke tåler fluid film. Så hvis en har gummistrømper rundt gass/girvaiere og lignende gummidetaljer kan en jo være litt obs..? Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Ok mulig det. Har iallefall satt inn alt på bilen med fluidfilm og ingenting har gått i oppløsning.... sprøytet innvendig i brekkabel og der er jo gummiforing..... F50'en er og konservert med fluidfilm. Ingenting har gått i oppløsning ei heller røket noen pakninger. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Hvor på hjemmesiden står det at fluid film ødelegger dørpakninger? Finner det ikke.... Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Tror kanskje noe gummi kan svelle litt. Er neppe verre enn det. :) Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 jerognal skrev 1 minutt siden: Hvor på hjemmesiden står det at fluid film ødelegger dørpakninger? Finner det ikke.... https://www.fluidfilm.no/antirustbehandling/hvordan-antirustbehandle-selv- Litt ned under "pass opp". Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 "Syntetisk gummi skades ikke, men naturgummi kan svelle." Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Så det nå ja. Men er vel ingen som griser inn dørgummien med Fluidfilm..... :-) dårlig ide isåfall... Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Er det noen som vet hvor mye temp FF tåler? Bare så det ikke selvantenner Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Er det noe som anbefales på motorlabber? Jeg har en som får litt overflatrust pga sjøvann som kommer ut der når jeg skifter impeller og anoder. De små sprutene har gjennom årene fått labben til å ruste litt. Volvo Penta D6. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Popeye70 Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Jeg har brukt Fluid Film på rustflekkene på bilen (rust i hjulbuene og steinsprut), og det ser ut til at det stoppet rusten gjennom vinteren. Har også brukt det på hendlene på noen skroggjennomføringer i båten, og de ble enklere å operere etter vinteren. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
torebåt Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Brukt Fluid film i mange år. Sprutet understellet på alle bilene jeg har hatt, inni dører og i gulv. Har også smørt dørlistene på alle bilene mine med Fluid film. Tettelistene blir myke og fine, og fryser aldri fast. Aldri sett noe som helst svelling av gummi. Sett gjerne inn maskinen med Fluid film. Passe på å ikke sprute på drivremmer. Også fint å bruke på alle el.tilkoblinger, og alt av bevegelige deler. Blir blankt å fint på gelcoat også. Bruker det på nær sagt alt unntatt maten. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Må jo funke mot urinstein også da? ?? Sitér dette innlegget Link to post
torebåt Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Bruker forresten Fluid film på alle skinnsko jeg eier. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 3 hours ago, torebåt said: Bruker forresten Fluid film på alle skinnsko jeg eier. Jøss, det hadde jeg ikke tenkt på, men det høres jo litt fornuftig ut. ? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
marius Svart 9.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2019 (redigert) torebåt skrev On 7.5.2019 at 21.28: Bruker forresten Fluid film på alle skinnsko jeg eier. Fluid Film er et merkenavn, men stoffet heter Lanolin og er en voks som kommer fra saueull. Lanolin brukes ofte i produkter for å behandle skinn. Her brukt Fluid Film i flere år på biler og båter. Er glimrende rustbeskyttelse og et bra smøremiddel. Redigert 9.Mai.2019 av marius (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eihaa Svart 16.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 Takker for alle svar. Testpakke er anskaffet. Blir nok denne som tar over for VD40 og CRC 6-66 kan det se ut som :-) Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 18.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2019 Smøreegenskaper er ikke Fluid film's beste egenskap, mye annet er langt bedre, men det smører litt da, men henger ikke på særlig godt på punkter som presses mot hverandre. Kryper godt og renner litt når det blir varmt. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 18.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2019 eihaa skrev On 16.5.2019 at 12.49: Takker for alle svar. Testpakke er anskaffet. Blir nok denne som tar over for VD40 og CRC 6-66 kan det se ut som :-) Prøvde med WD40 ett år men så at den vasket vekk tykkere fett som feks grease, så det sluttet jeg med. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.