Jump to content

Sette inn motor med fluid film rustolje

eihaa

Recommended Posts

jerognal skrev 3 minutter siden:

Gummi tåler ikke smøreoljer/løsemidler, men fluidfilm inneholder vel ikke det?  Kjøper du Fluid FIlm i dunker kan du tynne den med vanlig matolje.

Står på hjemmesiden dems at gummilister som dørpakninger osv ikke tåler fluid film. Så hvis en har gummistrømper rundt gass/girvaiere og lignende gummidetaljer kan en jo være litt obs..? 

Er det noe som anbefales på motorlabber? Jeg har en som får litt overflatrust pga sjøvann som kommer ut der når jeg skifter impeller og anoder. De små sprutene har gjennom årene fått labben til å ruste litt. Volvo Penta D6. 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Brukt Fluid film i mange år. Sprutet understellet på alle bilene jeg har hatt, inni dører og i gulv. Har også smørt dørlistene på alle bilene mine med Fluid film. Tettelistene blir myke og fine, og fryser aldri fast. Aldri sett noe som helst svelling av gummi.

Sett gjerne inn maskinen med Fluid film. Passe på å ikke sprute på drivremmer. Også fint å bruke på alle el.tilkoblinger, og alt av bevegelige deler. Blir blankt å fint på gelcoat også. Bruker det på nær sagt alt unntatt maten.

torebåt skrev On 7.5.2019 at 21.28:

Bruker forresten Fluid film på alle skinnsko jeg eier. 

Fluid Film er  et merkenavn, men stoffet heter Lanolin  og er en voks som kommer fra saueull.

Lanolin brukes ofte i produkter for å behandle skinn.

Her brukt Fluid Film i flere år på biler og båter. Er glimrende rustbeskyttelse og et bra smøremiddel.

Redigert av marius (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...