Jump to content

Sprekker i gelcoat

bjorn.bjerke@online.no

Recommended Posts

Gelcoat er stivere enn laminatet under, så om det er bevegelse I laminatet så sprekker gjerne gelcoaten. Sånne hårfine sprekker er helt normalt på eldre båter, ingenting å bekymre seg over. Jeg har mange slike på begge mine båter, men velger å la dem være. De kan freses opp med Dremel og sparkles med gelcoatsparkel I passende farge, men det er ikke sikkert resultatet blir penere eller bedre enn det allerede er.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
index skrev 8 minutter siden:

Gelcoat er stivere enn laminatet under, så om det er bevegelse I laminatet så sprekker gjerne gelcoaten. Sånne hårfine sprekker er helt normalt på eldre båter, ingenting å bekymre seg over. Jeg har mange slike på begge mine båter, men velger å la dem være. De kan freses opp med Dremel og sparkles med gelcoatsparkel I passende farge, men det er ikke sikkert resultatet blir penere eller bedre enn det allerede er.

Vil ikke sprekker i Gelcoaten føre til vanninntrengning?

Det kan da ikke være bra over tid? 

Tenker da på påfølgende skader, råte og frostskader i laminaten. 

Sørlandet2 skrev 3 minutter siden:

Vil ikke sprekker i Gelcoaten føre til vanninntrengning?

Det kan da ikke være bra over tid? 

Tenker da på påfølgende skader, råte og frostskader i laminaten. 

Gelcoat er ikke vanntett, så vannintrenging får du uansett. Råte har mer med innstøpt treverk å gjøre. Frostskader kan du få I mer ekstreme tilfeller, men det er vanligvis ikke noe problem. Det spørs hvor lang tid man snakker om, jeg har sprekker som sikkert var gamle da jeg kjøpte båten for 12-13 år siden og de har ikke forandret seg I det hele tatt.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
index skrev 41 minutter siden:

Gelcoat er ikke vanntett, så vannintrenging får du uansett. Råte har mer med innstøpt treverk å gjøre. Frostskader kan du få I mer ekstreme tilfeller, men det er vanligvis ikke noe problem. Det spørs hvor lang tid man snakker om, jeg har sprekker som sikkert var gamle da jeg kjøpte båten for 12-13 år siden og de har ikke forandret seg I det hele tatt.

Jeg blanda vist to tråder her. Denne og ny båt, i annen tråd.

Enig at på eldre båt, så går det nok bra. 

Selv om det er vel et tegn på at noe er i bevegelse. 

Ville bare ikke akseptert det på ny, dyr, båt. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...