bjorn.bjerke@online.no Startet 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2019 Hei, har oppdaget hårfine sprekker i gelcoaten på min Enes 25. Båten er fra tidlig 80 tallet. Er det sjans for at sprekker går helt i gjennom og at vann kan lekke inn? Sprekkene er ikke lokalisert slik at årsaken kan skyldes støtskader. Hvordan børe sprekkene repareres? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Hvor er sprekkene? Legg inn noen bilder så får du nok gode råd Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
index Svart 8.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2019 Gelcoat er stivere enn laminatet under, så om det er bevegelse I laminatet så sprekker gjerne gelcoaten. Sånne hårfine sprekker er helt normalt på eldre båter, ingenting å bekymre seg over. Jeg har mange slike på begge mine båter, men velger å la dem være. De kan freses opp med Dremel og sparkles med gelcoatsparkel I passende farge, men det er ikke sikkert resultatet blir penere eller bedre enn det allerede er. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sørlandet2 Svart 8.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2019 index skrev 8 minutter siden: Gelcoat er stivere enn laminatet under, så om det er bevegelse I laminatet så sprekker gjerne gelcoaten. Sånne hårfine sprekker er helt normalt på eldre båter, ingenting å bekymre seg over. Jeg har mange slike på begge mine båter, men velger å la dem være. De kan freses opp med Dremel og sparkles med gelcoatsparkel I passende farge, men det er ikke sikkert resultatet blir penere eller bedre enn det allerede er. Vil ikke sprekker i Gelcoaten føre til vanninntrengning? Det kan da ikke være bra over tid? Tenker da på påfølgende skader, råte og frostskader i laminaten. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2019 Sørlandet2 skrev 3 minutter siden: Vil ikke sprekker i Gelcoaten føre til vanninntrengning? Det kan da ikke være bra over tid? Tenker da på påfølgende skader, råte og frostskader i laminaten. Gelcoat er ikke vanntett, så vannintrenging får du uansett. Råte har mer med innstøpt treverk å gjøre. Frostskader kan du få I mer ekstreme tilfeller, men det er vanligvis ikke noe problem. Det spørs hvor lang tid man snakker om, jeg har sprekker som sikkert var gamle da jeg kjøpte båten for 12-13 år siden og de har ikke forandret seg I det hele tatt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sørlandet2 Svart 8.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2019 index skrev 41 minutter siden: Gelcoat er ikke vanntett, så vannintrenging får du uansett. Råte har mer med innstøpt treverk å gjøre. Frostskader kan du få I mer ekstreme tilfeller, men det er vanligvis ikke noe problem. Det spørs hvor lang tid man snakker om, jeg har sprekker som sikkert var gamle da jeg kjøpte båten for 12-13 år siden og de har ikke forandret seg I det hele tatt. Jeg blanda vist to tråder her. Denne og ny båt, i annen tråd. Enig at på eldre båt, så går det nok bra. Selv om det er vel et tegn på at noe er i bevegelse. Ville bare ikke akseptert det på ny, dyr, båt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2019 Sørlandet2 skrev 1 minutt siden: Ville bare ikke akseptert det på ny, dyr, båt. Enig I det. Selv om det med årene er mer eller mindre uunngåelig. Men nytt er nytt, og skal være I orden. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.