Jump to content

Erfaringer Bayliner 2858-1989 mod.Mercruiser 6.2mpi. Bravo 3x duoprop


Caterpillar

Recommended Posts

Hei!

Jeg og samboeren spekulerer på båt i stedet for sommerhytte. Og har over lengre tid sett etter båt som kan passe oss. Da tenker jeg på dagsturer og evt noen lengre turer med overnatting. 

Har sett litt på bayliner sine cabincruisere da jeg har inntrykk av at man får en del "båt" for pengene.. har lite erfaring så gjerne del deres meniger :) Har funnet en 2858,1989 mod med mercruiser 6.2mpi og bravo 3x duoprop. Motor er fra 2009, men venter på beskjed fra selger når drev ble overhalt/montert. 

Det jeg er mest kritisk til er egentlig bensinmoteren og drevpakken...erfaringer? Jeg skjønner det er diesel jeg bør gå for men det blir en del dyrere, og turene blir nok ikke så lange at jeg sparer inn det på kostnad kontra dieselutgifter..

Hvordan er det med bensinmotor i lukket båt? bør man være skeptisk til det i forhold til brann/eksplosjon, evt andre ting?

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde akkurat en slik, men med 7,4l 340hk MerCruiser og Bravo 3 drev.

 

Pass bare på lekkasjer. i tillegg til at slukkeutstyr er montert.

 

Med en slik stillegående motor er det fantastisk å sitte inne å kjøre, der er det helt stille

 

Denne båten går fint i sjøen. Sliter litt med ryktet sitt og har litt så som så i finish, men alt i alt en fin båt vi hadde i 3 sesonger

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...