Jump to content

Montere vindgenerator på skrå hekk


Skogsmatrosen93

Recommended Posts

Hei, 

 

Jeg har gått til innkjøp av en vindgenerator (https://shop.skanbatt.no/product/851011/skanbatt-wtn300s-vindturbin-12v-300w-m-regulator) og ønsker å montere denne på hekken. 

 

Utfordringen er at hekken skrår innover, altså at toppen av hekken stikker lenger bak enn bunden av hekken. 

 

Noen som vet hva det heter, eller hvor man får tak i noe man kan montere på hekken for å lage en «plattform» stammen til møllen kan monteres på?

 

På forhånd takk for hjelpen. 

 

 

Link to post
Share on other sites

Bilder av hekk/båt gjør det lettere å svare. 

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

All overføring av vibrasjon og andre svinginger vill ødelegge opplevelsen med også beste vindgeneratorer.
Jeg ville i alle fall anbefale å montere masta både myk og med tynne overganger samtidig den må stå dønn stiv.

Det finnes komplette systemer, som koster penger, men som både er utprøvd og kan monteres "i nullkommaniks".
Vel investerte penger, spør du meg.

:fishing:
Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...