Jump to content

Mercury 150 er treig å styre, hvordan fjerne gammelt fett?

Guest knerten67

Recommended Posts

er nok på styrestaget problemet ligger.. presser man på fett på kransen på nippler vil jo dette skifte seg ut.  Har og en Mercury med veldig tung styring, ble litt lettere når jeg pussa styrestagetlitt og smurte inn med nytt fett, men rekner med man må demontere hele greia å rengjøre inni sylynderen!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Guest knerten67
Skallebank skrev 8 minutter siden:

Ja. Fettet fordeler seg langs hele akselen.

Når du presser inn nytt fett, presses det gamle ut.

Pump på fettpressa helt til du ser at det tyter ut.

Eg har gjort de,men eg synes den er litt treig på styringa,har ikke noe å si under litt fart.Men de er når eg skal legge til ved brygger de er litt ekelt.

Guest knerten67
Mort1 skrev 53 minutter siden:

Jeg har også baystar styring på min 605 m/merc F150. Lett og fin den. Kan det være problemer med oljen på noe vis? Eller pumpen?

Hvis du kobler styringen fra motor og ser hva som skjer, for feilsøkingens del. Da får du samtidig kjent på motor om den går lett fra side til side...…

Har hørt med båt fretning og dei sa at oljen varer ut og bort

-morten- skrev for 11 timer siden:

er nok på styrestaget problemet ligger.. presser man på fett på kransen på nippler vil jo dette skifte seg ut.  Har og en Mercury med veldig tung styring, ble litt lettere når jeg pussa styrestagetlitt og smurte inn med nytt fett, men rekner med man må demontere hele greia å rengjøre inni sylynderen!

Tipper -morten- har rett.

Guest knerten67
-morten- skrev for 11 timer siden:

Er de nippel nr20 eller nr6 du mener da?

Hvis motor tørner lett uten styrestag tilkoblet så er det noe gale med styresystemet i båten. Går motor tregt med styrestaget frakoblet er det enten lite fett i stammen eller du har fått saltavleiringer inni stammen. Prøv i så fall å presse inn mer fett. Hjelper ikke det må du demontere stammen og få ut aksel og pusset vekk saltet før du får den til å tørne lett igjen. Mye jobb.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...