Guest knerten67 Startet 9.Mai.2019 Del på Facebook Startet 9.Mai.2019 Hvordan får man fjernet gammelt smøre fett fra der motoren svinger på motoren(eg vett ikke hva delen hetter)? Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 9.Mai.2019 Del på Facebook Svart 9.Mai.2019 ingen som vett? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 9.Mai.2019 Del på Facebook Svart 9.Mai.2019 Er det denne du mener? Heter i så fall swivel brakcet. Der er det vanligvis greasenipler som man presser grease igjennom ved hjelp av en greasepresse, ny grease inn, presser gammel grease ut. Oppgi gjerne motortype...... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.Mai.2019 Del på Facebook Svart 10.Mai.2019 er nok på styrestaget problemet ligger.. presser man på fett på kransen på nippler vil jo dette skifte seg ut. Har og en Mercury med veldig tung styring, ble litt lettere når jeg pussa styrestagetlitt og smurte inn med nytt fett, men rekner med man må demontere hele greia å rengjøre inni sylynderen! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Guest knerten67 Svart 10.Mai.2019 Del på Facebook Svart 10.Mai.2019 Mort1 skrev for 19 timer siden: Er det denne du mener? Ja de er Nr20 eg mener,når du preser gris inn,presser du da gris helle veien ned?De er en Mercury Optimax 150hk 2005mod Sitér dette innlegget Link to post
Skallebank Svart 10.Mai.2019 Del på Facebook Svart 10.Mai.2019 Ja. Fettet fordeler seg langs hele akselen. Når du presser inn nytt fett, presses det gamle ut. Pump på fettpressa helt til du ser at det tyter ut. Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 10.Mai.2019 Del på Facebook Svart 10.Mai.2019 Skallebank skrev 8 minutter siden: Ja. Fettet fordeler seg langs hele akselen. Når du presser inn nytt fett, presses det gamle ut. Pump på fettpressa helt til du ser at det tyter ut. Eg har gjort de,men eg synes den er litt treig på styringa,har ikke noe å si under litt fart.Men de er når eg skal legge til ved brygger de er litt ekelt. Sitér dette innlegget Link to post
Skallebank Svart 10.Mai.2019 Del på Facebook Svart 10.Mai.2019 Har du Bay-Star hydraulisk styring? Hadde samme båt/motor. Var treg og guffen den og. Tror det er Bay-Star som er problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 10.Mai.2019 Del på Facebook Svart 10.Mai.2019 Skallebank skrev 7 minutter siden: Har du Bay-Star hydraulisk styring? Hadde samme båt/motor. Var treg og guffen den og. Tror det er Bay-Star som er problemet. Ja eg har bay-star. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 10.Mai.2019 Del på Facebook Svart 10.Mai.2019 Jeg har også baystar styring på min 605 m/merc F150. Lett og fin den. Kan det være problemer med oljen på noe vis? Eller pumpen? Hvis du kobler styringen fra motor og ser hva som skjer, for feilsøkingens del. Da får du samtidig kjent på motor om den går lett fra side til side...... Sitér dette innlegget Link to post
Skallebank Svart 10.Mai.2019 Del på Facebook Svart 10.Mai.2019 Ville ha løsnet styringa fra motoren og prøvd å svinge på motoren for hånd. Tipper motoren svinger lett. Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 10.Mai.2019 Del på Facebook Svart 10.Mai.2019 Skallebank skrev 52 minutter siden: Ville ha løsnet styringa fra motoren og prøvd å svinge på motoren for hånd. Tipper motoren svinger lett. Hva er problemet da tror du? Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 10.Mai.2019 Del på Facebook Svart 10.Mai.2019 Mort1 skrev 53 minutter siden: Jeg har også baystar styring på min 605 m/merc F150. Lett og fin den. Kan det være problemer med oljen på noe vis? Eller pumpen? Hvis du kobler styringen fra motor og ser hva som skjer, for feilsøkingens del. Da får du samtidig kjent på motor om den går lett fra side til side...… Har hørt med båt fretning og dei sa at oljen varer ut og bort Sitér dette innlegget Link to post
Skallebank Svart 10.Mai.2019 Del på Facebook Svart 10.Mai.2019 -morten- skrev for 11 timer siden: er nok på styrestaget problemet ligger.. presser man på fett på kransen på nippler vil jo dette skifte seg ut. Har og en Mercury med veldig tung styring, ble litt lettere når jeg pussa styrestagetlitt og smurte inn med nytt fett, men rekner med man må demontere hele greia å rengjøre inni sylynderen! Tipper -morten- har rett. Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 10.Mai.2019 Del på Facebook Svart 10.Mai.2019 -morten- skrev for 11 timer siden: er nok på styrestaget problemet ligger.. presser man på fett på kransen på nippler vil jo dette skifte seg ut. Har og en Mercury med veldig tung styring, ble litt lettere når jeg pussa styrestagetlitt og smurte inn med nytt fett, men rekner med man må demontere hele greia å rengjøre inni sylynderen! Er de nippel nr20 eller nr6 du mener da? Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 11.Mai.2019 Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 Takk for alle svar. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 11.Mai.2019 Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 Kanskje idiotisk spørsmål, men det er ingen friksjonsskrue her? Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 11.Mai.2019 Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 Havelle skrev 1 minutt siden: Kanskje idiotisk spørsmål, men det er ingen friksjonsskrue her? Nei de er ikke de. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 11.Mai.2019 Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 Hvis motor tørner lett uten styrestag tilkoblet så er det noe gale med styresystemet i båten. Går motor tregt med styrestaget frakoblet er det enten lite fett i stammen eller du har fått saltavleiringer inni stammen. Prøv i så fall å presse inn mer fett. Hjelper ikke det må du demontere stammen og få ut aksel og pusset vekk saltet før du får den til å tørne lett igjen. Mye jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.