Jump to content

NB 870 med Yanmar 6lpa,295 hk, har fått vibrasjoner i båten på 14-1500omdr.

cosmic

Recommended Posts

Som tittelen sier,har jeg fått vibrasjoner i båten.Dette merket jeg fra en dag til neste.Ingentin galt på turtall  før 1400,eller over 1500. Trodde jeg hadde noe i propellen,og løftet på land,men propellen er tilsynelatende helt uten skade.Ikke noe tau eller annet .Merker ikke noe når den står i fri,og får turtall.  Motor er en Yanmar 6lpa,295 hk. Timetall 970. Har ikke hatt motoroppretting på 8 år. Det er og tid for inspeksjon av eksosbendet,men kan dette være synderen? Nærmer seg også ventiljustering. Noen som har tips til hvor jeg begynner?

.

• 7 måneder senere...

Cosmic: Hvordan gikk det med denne saken? Jeg vurderer overgang til 870, har testet to og begge har hatt litt vibrasjon i området rundt 1600 o/min. Min erfaring med akslingsbåter tilsa at dette er helt normalt, da en får enkelt uheldig turtall der svingningene kommer i takt... 

Men rart at du fikk dette over natten, det må være noe annet...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...