Jump to content

Styrekabel Ibiza 20 touring

Marulf

Recommended Posts

Jeg skal bytte styrekabel på min Ibiza 20 touring. Båten er fra 97/98, og jeg lurer på om noen her inne kjenner til hvilken type styrekabel/snekke disse ble levert med slik at jeg får bestilt riktig.

Hylsen til styrekablene har mutter tilkopling til styresnekka (tilsvarende mutter som festet til styrehylsen bak på motoren).

Vet ikke hva du trenger, men det er flere du kan kontakte som burde gi deg svar og levere det du skal ha:

Telmo, importør av blant annet styresystemer, og ikke usannsynlig leverandør til Ibiza.

Ibiza direkte, eller en av forhandlerne av Ibiza. Og den nærmeste til deg er kanskje Tveit AS i Stavanger? 

Dessuten er de fleste båtutstyrbutikker kunder hos Telmo.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Jeg fikk ny kabel og tilbehør hos Baardsen i Haugesund for noen år siden. De hadde på lager da. Hvis du har demontert den gamle, finner du lengde og type kobling mot snekke. Nokså sikker på at det var samme type styrekabel de hadde. Husker desverre ikke hva den het, men det går kanskje å ringe og høre?:smiley:

• 2 uker senere...

kabler / snekker fra forskjellige merker går som oftest om hverandre :

https://www.maritim.no/multiflex-styrekabel-sc-16#tabDescription

En annen ting å tenke på er når du skal ha ny kabel på plass. Noen ganger er det vrient å få trukket ny kabel - kan lønne seg å feks feste en kabel-trekkefjær i den gamle styrekabelen , som man da bruker til å få den nye på plass med

Se også på kabelstrømpen , så finner du sikkert også lengden, gjerne merket i fot

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...