Jump to content

Yamaha 4t- 100hk, 03m, korleis rense forgassere for vatn

Boatamator

Recommended Posts

Hei!

For snart 10 år siden opplevde jeg å få vann i forgasserne på min Yamaha 50 hk 4-takt.

Jeg prøvde først med kondensfjerner, men jeg ble nødt til å demontere alle 4 forgasserne for å få den til å gå ordentlig igjen.

Den gangen brukte jeg baatplassen.no for å spørre andre til råds.

på lenken nedenfor kan du lese hva jeg og andre skrev.

Lykke til!

Håper du får orden på sakene!

Mvh Saltværingen

Guest Balder..

Det er mulig å ta ut alle pluggene, ta av bensinslange mellom bensinpumpe og forgassere, sett en blåsepistol inn i bensinslangen fra pumpen mot forgassere å trykksett flottørkamre lett samtidig som du kjører motor på starter med full gass, du vil da tvangstømme flottørkammer å samtidig åpne alle dyser, men vær forsiktig så du ikke blåser ut pakninger.

Når det er gjort fyll opp slangen så godt det lar seg gjøre med forgasserrens eller kondensfjerner å gjenta prosessen...du kan forlenge slangen for å få gjenom mer forgasserrens/kondensfjærner, koble til å start opp.

Balder.. skrev for 8 timer siden:

Det er mulig å ta ut alle pluggene, ta av bensinslange mellom bensinpumpe og forgassere, sett en blåsepistol inn i bensinslangen fra pumpen mot forgassere å trykksett flottørkamre lett samtidig som du kjører motor på starter med full gass, du vil da tvangstømme flottørkammer å samtidig åpne alle dyser, men vær forsiktig så du ikke blåser ut pakninger.

Når det er gjort fyll opp slangen så godt det lar seg gjøre med forgasserrens eller kondensfjerner å gjenta prosessen...du kan forlenge slangen for å få gjenom mer forgasserrens/kondensfjærner, koble til å start opp.

Takk for svar!

Høyrdes greit ut det, men ser ikkje heilt for meg korleis eg skal klare å kontrollere at trykket eg gir med blåsepistolen ikkje blir for stor påkjenning på pakningar. Kan vel lage ein slags stopper å på pistolen i ifht til trykk, men kor mykje trykk er det snakk om:)?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...