Boatamator Startet 10.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2019 Hei! Nokon som har ei god oppskrift på ein effektiv å god metode å rense forgassere som har fått vatn i seg? Det gjelder ein Yamaha 100hk 4t- 2003 model Sitér dette innlegget Link to post
Saltværingen Svart 10.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2019 Hei! For snart 10 år siden opplevde jeg å få vann i forgasserne på min Yamaha 50 hk 4-takt. Jeg prøvde først med kondensfjerner, men jeg ble nødt til å demontere alle 4 forgasserne for å få den til å gå ordentlig igjen. Den gangen brukte jeg baatplassen.no for å spørre andre til råds. på lenken nedenfor kan du lese hva jeg og andre skrev. Lykke til! Håper du får orden på sakene! Mvh Saltværingen Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 10.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2019 Det er mulig å ta ut alle pluggene, ta av bensinslange mellom bensinpumpe og forgassere, sett en blåsepistol inn i bensinslangen fra pumpen mot forgassere å trykksett flottørkamre lett samtidig som du kjører motor på starter med full gass, du vil da tvangstømme flottørkammer å samtidig åpne alle dyser, men vær forsiktig så du ikke blåser ut pakninger. Når det er gjort fyll opp slangen så godt det lar seg gjøre med forgasserrens eller kondensfjerner å gjenta prosessen...du kan forlenge slangen for å få gjenom mer forgasserrens/kondensfjærner, koble til å start opp. Sitér dette innlegget Link to post
Boatamator Svart 11.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2019 Balder.. skrev for 8 timer siden: Det er mulig å ta ut alle pluggene, ta av bensinslange mellom bensinpumpe og forgassere, sett en blåsepistol inn i bensinslangen fra pumpen mot forgassere å trykksett flottørkamre lett samtidig som du kjører motor på starter med full gass, du vil da tvangstømme flottørkammer å samtidig åpne alle dyser, men vær forsiktig så du ikke blåser ut pakninger. Når det er gjort fyll opp slangen så godt det lar seg gjøre med forgasserrens eller kondensfjerner å gjenta prosessen...du kan forlenge slangen for å få gjenom mer forgasserrens/kondensfjærner, koble til å start opp. Takk for svar! Høyrdes greit ut det, men ser ikkje heilt for meg korleis eg skal klare å kontrollere at trykket eg gir med blåsepistolen ikkje blir for stor påkjenning på pakningar. Kan vel lage ein slags stopper å på pistolen i ifht til trykk, men kor mykje trykk er det snakk om:)? Sitér dette innlegget Link to post
Boatamator Svart 11.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2019 Saltværingen skrev for 10 timer siden: Lykke til! Håper du får orden på sakene! Tusen takk for god lenke! Håpar det går seg til! Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 11.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2019 Jeg ville begynt med det enkleste først. Forgasseren har en drenerings-skrue, i bunnen av forgasser/flotørhus, nettopp for å drenere forgasseren for vann. Åpne de, la bensin/vann renne ut. Eventuelt pumpe på blære på bensinslange, da flucher du flotørkammeret. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.