J. p, Grisaneset Startet 10.Mai.2019 Del på Facebook Startet 10.Mai.2019 Har en 18 hester sabbdiesel som forbruker ferskvannet når jeg kjører. Vanntemperaturen har jeg mål til 55 grader. så den koker ikke, men vannet forsvinner. Kan det være annet en toppakning som er feilen. Kan det være kjølerørene som går under båten som er lekk ?. virker som den forbruker noe ekstra vann etter at motor har stoppet, men at det forsvinner sakte men sikker når den går også. Hva er feilen ? Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 11.Mai.2019 Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 Hvis kjølerørene hadde vært lekk hadde det vel kommet saltvann inn også? Kommer det noe hvit eksos? Det er jo tegn på at den forbrenner frostvæske. Du må nesten sjekke alle forbindelser for lekkasje. Ellers har sabb motorens venner en del hjelpsomme kropper på Facebook, hvis det ikke tar seg opp her :) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 11.Mai.2019 Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 - Sjekk kjølesløyfa di fyrst. det kan gjerast ved å setja trykk på sløyfa eller fylla melk på røyrkretsen ( ikkje på motoren ) Sitér dette innlegget Link to post
J. p, Grisaneset Svart 11.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 (redigert) Havlengt Meiner du at eg skal ha melk oppi der vi fyller på vann, for å sjå om det kjem ut via eksosen ? eller andre veier. Fant vel ut av hva du mente. koble av å sette trykk på selve rørene. Redigert 11.Mai.2019 av J. p, Grisaneset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 11.Mai.2019 Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 - Kopla frå slangane frå motoren til kjølesløyfa og fylla melk i sjølve sløyfa under båten. Sitér dette innlegget Link to post
J. p, Grisaneset Svart 7.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2019 Funka fint med melk, sjøen ble hvit, så det var hull i kjølerør. En annen måte en kan se det på er og at motor går tom får vann når den stopper. vanne minker ikke når en kjører. det vil si hull i kjølerør. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.