Jump to content

Hva skjer a? vp270 drev


Bj.Terje

Recommended Posts

Har eit vp270 drev som lever sitt eige liv. Det løfter seg litt opp slik at varsel lyset kommer på. Dette skjer når eg kjører forrover!! Det er bare å trykke på bryteren så går det ned att og etter ei lita stund så kommer lyset på att. Har skiftet releene, tenkte at det var her noe var galt. I dag koblet eg av ledningene til motoren for drevløftet og tenkte at nå holdt det seg nede, men faenskapen løftet seg allikevel. Har noen en forklaring på dette? Skal det vere noe som holder drevet fast på forrover? Trodde det bare var når koblet revers. Når motoren går på tomgang og når en kjører sakte forrover så skjer det ingenting. Har noen vert borti noe lignende?

Link to post
Share on other sites

Drevet løfter seg så mye at hakene som skal holde det nede går ikke i inngrep når eg skal bakke. det skjer selv om eg har koblet bort ledningene til drevløftet. kobler eg så på ledningene kan eg høre motoren på drevløftet går når eg kjører drevet ned att! Er det noe som skal holde drevet på plass (låsehaker eller lignende) når det er nede som ikke virker kanskje? Når eg har kjørt drevet ned så holder det seg nede når eg bakker.

Link to post
Share on other sites

Der sidder en låsepal som holder drevet på plads også ved fremdrift. Palen er fjederbelastet således at drevet kan svinge op ved evt grundstødning. De 2 anlægsflader( en i hver side af palen) skal være plane og med en et skarpt hjørne ellers kan den glide. Når du tilter drevet op presses tilt-akslen først på en udløser arm til palen ( således at drevet frigøres) derefter løftes drevet. Hvis anlægsfladerne er dårlige eller fjederne er slappe/sprunget kan drevet bevæge sig frit. Men det forklarer ikke hvor din trim motor kører uden styrestrøm. Bliver drevet på plads hvis hovedstrømmen til trimmotoren er koblet fra? ( går direkte fra batteri via startmotor klemme til trimmotor)

Link to post
Share on other sites

Har koblet fra alle 3 ledningene til tiltmotoren, etter en stund på full fart kommer varsellyset på. dette skjer ikke på tomgang eller ved sakte fart. Har prøvt å løfte drevet for hand når det står i fri, da henger det fast på låsehakene. Tror at eg får leve med det til båten skal på land, får sett mer nøye på det da.

Link to post
Share on other sites

Prøv at checke alle stelforbindelser til lampe samt check forbindelserne inde i styreboxen - der sidder en afbryder som føler når spindlen køre ned ( drevet køre op) - hvis den har dårlig kontakt med spindle enden vil den melde at drevet er tiltet op og lampen lyser. Se evt. diagram i VP manual her på baatplassen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...