JohnC Startet 12.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2019 Hei. Nylig montert ny 100ah dynamo fra Maritim på en KAD 43. Denne har jo regulator innbygget. Når jeg startet denne første gangen gikk kabler via en TMC batterivelger og når jeg målte på batteriet (som alt var fulladet) så jeg at volt steg sakte men sikkert fra 14.5 og opp til 16,2 volt. Mistenkte da løse kontakter og koblet pluss og minus fra motorsiden rett på startbatteri. Samme hender da igjen. Lot motor gå vel 15 minutter for å se om det ville roe seg, men akk, den ligger rundt 16 volt. Gir jeg litt pådrag, omtrent 400 rpm så går den ned til 14,8V Det går ingen senseledning fra dynamo til batteri i dette oppsettet. Dynamoreim er fin så ingen sluring etc. Noen som har tips til hvor jeg bør starte feilsøking? Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 12.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2019 Du har vel garanti? Her er nok regulatoren defekt. Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
JohnC Svart 13.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2019 Soa-båtbåtbåt skrev for 15 timer siden: Du har vel garanti? Her er nok regulatoren defekt. Jeg mistenker det samme selv, men tenkte det kunne være lurt å sjekke her før jeg skrur skiten ut igjen, håpet gjerne at det bare var noe bagatellmessig jeg har oversett :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.