Jump to content

Limfjorden med barn?


nik0lai

Recommended Posts

Vi bor i Søgne/Mandal og vurderer Danmark som feriedestinasjon i sommer. Vurderer å gå rett til Hanstholm, så thyborøn, og gjennom Limfjorden. 

 

Vi har 2 gutter på 6 og 10 år. 

 

I fjor tok vi rett til Skagen, så nedover østsiden, over til Læsø og Gøteborg, nordover og hjem. Men Danmark gav mersmak. 

 

Men er Limfjorden kjip med barn? 

Risma Yatch 36 - Black Lady 

Link to post
Share on other sites

Limfjorden er hva man gjør den til. legg til i Ålborg, og dere har Aalborg Zoo, og mange andre fornøyelser.

Ellers vil jeg anbefale denne siden.
https://www.visitnordjylland.dk/limfjorden-i-nordjylland

 

Og bruk gjerne tiden til å se hva som finnes litt lenger inn i landet.
Danmark er et sykkelland, så det er perfekt å ta med et par sykler på båten, og ellers kose seg på de danske stepper

Link to post
Share on other sites

Kan ikke komme på noe spesielt å se på denne turen. Men så har jeg kun kjørt turen sikkert 15 ganger med fiskekutter i yngre dager, og da var det å komme seg fortest mulig frem til Thyborøn, eller hjem til Fyn.

Men det er en del plasser med Veldig grunt vann, så lønner seg å følge med på kart/bøye rekkene, om ikke en vil gå på grunn(sand/mudder banker)

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Vi tilbragte to uker i Limfjorden for noen år siden. Det holdt i massevis. Svært grunt over store områder. Havner som ligger langt unna alt annet. Ta med sykler, aller helst bil. Meget bra og profesjonelt drevne havner, men det er det stort sett over alt ellers i Danmark også. 

Story: Vi lå i Nykøbing Mors. Lenger inn på brygga var det er par lokale båter som rigget til med partay. Hyl og skrål, pissing fra brygga der vi lå. Da kom havnesjefen med tre medhjelpere. Festen var stengt på noen minutter, gjentakelse: tap av båtplass. Da jeg sto opp ved femtiden om morran, patruljerte havnefolkene fremdeles bryggene. Over alt hvor vi var, topp service, vennlighet, hjelpsomhet. 

For meg vil jeg si at Limfjorden er kjipt med barn. Er nok mer spennende med plasser som Ebeltoft, Tunø, Samsø, Anholt. Dog, ingen fornøyelsesparker av størrelse på de plassene.

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...