Jump to content

Web steder for inspirasjon ifbm lakkering?


Batdilla

Recommended Posts

Er det noen som vet om noen web steder hvor det er avbildet båter med litt friske fargesammensetninger? Jeg forsøker å finne inspirasjon til litt annet enn den vanlig varianten med hovedsaklig hvitt og en variant av blått på siden av båten. Har litt mer sansen for friske farger og tøffe kombinasjoner av farger. Jeg har sett igjennom masse annonseblader for båter til salgs, men en overveiende del er vanlig hvit/blå. Er det noen som vet om noen nettsteder man kan oppsøke for å finne noe litt mer "sprekt"? Enten båtfabrikanter som bruker mer friske farger, custom made båter (Er vel ofte litt friskere lakkert) eller noe annet?

Link to post
Share on other sites

Denne tar vel kanskje litt vel mye av.

Neida, ikke ifølge min smak. :headbang: Når det gjelder lakkering som skal være litt spesiell, må jeg som regel ty til racingfarkoster av en eller annen type for å finne noe jeg synes er originalt nok. Så dette var midt i blinken. Særlig hos Powerboatmag var det mye snacks. Skal nok greie å bli litt inspirert av dette. Og til de som frykter det - nei, det er ikke Sjømannen som skal til pers. :smiley: Riktignok skal den lakkeres snart den også, men det blir litt mer moderat. Takk for tipsene!
Link to post
Share on other sites

Med det samme vi er inne på emnet - Vet noen om bra steder man kan kjøpe dekor som egner seg til båter og som kan settes på under klarlakken? Jeg ser for meg at biltilbehørsforretninger kanskje har noe slik - men kan det finnes leverandører som har spesialisert seg på ferdig lagd dekor til båter. :headbang:

Link to post
Share on other sites

- men kan det finnes leverandører som har spesialisert seg på ferdig lagd dekor til båter. :confused:

Kan ikke gi deg et fullgodt svar. Men, vet at det finnes leverandører av tape som skal være spesielt motstandsdyktige mot vær og vind. Faktisk har jeg sett en båt som la dette på hele den kulørt "bordgangen", som alternativ til lakkering. Det ble gitt mange års garanti, jeg så ihvertfall at den var pen flere sesonger etterpå. Pris omtrent som for lakkering vistnok. Tror 3M var produsent

 

Beste tips til om leverandør, må være å spor opp hvem som la gul tape over alle de bilene som ble til "norges-taxi" for noen år siden. Dette ble gjort istedenfor å lakkere. Siden bilene også var i temmelig dårlig forfatning hjalp sikkert tapen til å holde dem sammen.  :nonod:

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...