Guest Balder.. Startet 13.Mai.2019 Del på Facebook Startet 13.Mai.2019 Kommentar fra moderator: Opprinnelig tittel var "Vidundermiddel" Hvem har ikke irritert seg over "rustfritt" som ruster og att rusten sprer seg til skroget, umulig å pusde/polere bort. Her har jeg smurt på vidundermiddel å KUN tørket over med fuktig fille 12tim senere....men mange tror ikke på det når man kommer med tips...her er ett godt eksempel på noe jeg har brukt i mange år på mine båter. Sitér dette innlegget Link to post
BjornK Svart 13.Mai.2019 Del på Facebook Svart 13.Mai.2019 Det er sjelden jeg har lyst til å kalle noen for idiot, men dette er svært nær. Moderator : Dette er click-bait, og bør ban'es fra dette forumet. BjornK Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 13.Mai.2019 Del på Facebook Svart 13.Mai.2019 (redigert) Hæ ???? !!! Hva mener du med det !! Dette er noe jeg har anbefalt i en tidligere tråd å ville vise effekten av det....er det noen som er idiot så er det du ! vil heretter ikke komme med gode tips !! Her bilde med å uten bruk av blitz og bilde før stoffet er påsmurt, du er en idiot, hvorfor i helvete skulle jeg jukse...det er vel det du mener...med bilder. Det er ganske enkelt en fantatisk god virkning, skader ikke gelcoat, heller tvert i mot, den blir hvitere å blankere en noen gang. Men jeg er ferdig med å komme med råd. Redigert 13.Mai.2019 av Balder.. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 13.Mai.2019 Del på Facebook Svart 13.Mai.2019 (redigert) Til dere ikke idioter, dra på Biltema å kjøp den lille svarte flasken med rød kork som heter rustfjerner, smør det på med en pensel på rust på "rustfritt" og rust som har spredd seg ut på skroget, la det virke 12timer, har du anledning gå gjerne innom å smør på en gang til på det du allerede har hatt på etter 5-6tim, etter ca12tim ta en fuktig fille å vask av og KOM INNOM tråden å forklar hvem som er den største idioten....jeg eller han som utnevner meg til svindler/løgner. Bruk det hvor som helst ! på din båt der du har rustflekker, på alt fra plast med rustflekker etter gamle fiskekroker, på gelcoat og "rustfritt" , du vil bli overrasket ! Å til dere som vil stå i 2dager å gnukke å gni å lage riper i en fin blank stål og gelcoat overflate uten å egentlig komme noen vei....eller de som heller kjøper det "rette" midlet til horribel pris som i tillegg ofte ikke virker, fortsett gjerne med det Takk for meg å mine velmente gode råd. Å til Moderator, prøv det selv før du sletter mitt "svindelforsøk" Redigert 13.Mai.2019 av Balder.. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.Mai.2019 Del på Facebook Svart 13.Mai.2019 Kan godt tenkes det virker vidunderlig, og det er jo bra, men det er bare fosforsyre altså :-) Og det er feks i Cola, som jo renser mynter osv over natta. De som driver med brygging bruker det, tipper de renser tanker osv med det (?). Biltema sin "Casette tank cleaner" er også fosforsyrebasert og koster rundt femtilappen for literen, med godlukt ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Mai.2019 Del på Facebook Svart 13.Mai.2019 Tror nok ikke så mange mistenker deg for å være svindler @Balder.. Poenget er kanskje at trådtittelen din er mangelfull iht. forumsreglene, og rådet har allerede blitt delt mange ganger her på forumet Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lazyjack Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Og så er det kanskje ikke noen stor nyhet @balder at rustfjerner faktisk fjerner rust....... Merkelig at du som har hatt 500 innlegg på forumet ikke har fått med deg at det er regler for utforming av titler på innlegg Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Komodo skrev for 5 timer siden: Tror nok ikke så mange mistenker deg for å være svindler @Balder.. Poenget er kanskje at trådtittelen din er mangelfull iht. forumsreglene, og rådet har allerede blitt delt mange ganger her på forumet På ekte clickbait ville det stått "Vidunder middel", så jeg gir ett poeng til trådstarter for å skrive "Vidundermiddel" Men er jo et helt greit tips. --- Saltsyre og kaustiksoda er enkelt og billig å få tak i. For å få tak i hydrogenperoksid må en gå via Cilit Bang, også i dagligvaren. Klorin er det i det meste av grønskefjærner osv. Og så burde det være lettere å få tak i Oksalsyre i ren pulverform, men mener det er enklere i Sverige eller Danmark. Og fosfatsyre får en tak i i bryggerisjapper, men det forferdelig dyrt. Mener også birøktere bruker det, vil tippe for å rengjøre slynge osv (?). Burde være et utsalg for "båtkjemi" så en slapp å kjøpe så mye rart med tullenavn som er utblandet med vann, såpe og godlukt og solgt til brennevinpris. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Det får være opp til hver enkelt å vurdere, jeg irriterte meg lenge over disse rustflekkene på mine båter, alle har hatt mer eller mindre av dette, jeg fikk det aldrig bort. De som polerte klarte ikke å ta det som var på gelcoaten med maskinere så jeg prøvde alt mulig inntill jeg kom på att jeg hadde denne flasken stående, smurte en kveld på båten som hadde rust på alle rustfrie detaljer samt en tillsvarende brun linje stort sett rundt hele vannlinjen på skroget som ikke hadde latt seg rubbe og polere bort.......kom ut dagen etter å var redd jeg hadde ødelagt gelcoat men fikk hakeslepp da jeg sto med miljøfillen fra kjøkken vasken å en bøtte vann å bare tørket frem en 100% ny overflate på hele båten ilpt av få minutter. Dette var ment som ett godt og svært arbeidsbesparende tips, forventet ikke å bli kalt svindler/juksmaker. Det er 3 ordtak jeg har lært mine nå 3 voksne barn... -evig eies kun ett dårlig rykte -velg alltid det sikre fremfor det usikre -vi skal ikke lyve Er veldig opptatt av å være ærlig å redelig ! så ble rett å slett forbannet av BjornK's reaksjon/beskyldninger på ett velment veldig arbeidsbesparende råd for de som er opptatt av å holde sine båter pene, alle som har båter med feks selvlensende dekk har disse rustete drenerings hullene som blir seende ut som vist på bildet, de fleste båter har tilsvarende merker der håndrekker ol møter skroget. Til BjornK....beklager att jeg prøver å lure på deg en av mine løgner om vidundermiddel :)) det skal ikke gjenta seg. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Hei, Om noen gjør feil med trådtittelen eller tar opp selvfølgeligheter, så kan man skrive dette, men ingen absolutt ingen fortjener å bli kalt idiot. Dette forteller mer om den som ytrer seg på denne måten, enn trådstarter. I tillegg er med på og gjøre hele forumet mindre seriøst Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 JRK, takk ! Er ikke den som er mye og ofte på forum, dette er det eneste jeg er innom en gang i blant, er det noe jeg føler jeg kan svare på gjør jeg det raskt, når jeg starter noe selv kunne det sikkert vært postet på ett mer "korrekt" sted på forumet....men er alltid bare inne noen minutter å blir da desverre enklest å bare poste i steden for å gruble på hvor det egentlig skulle stått. Sitér dette innlegget Link to post
Rollo H Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Takk for velment råd Balder, du har akkurat hjulpen meg med å fjerne rustvannet fra rustfritt! At dette kanskje er delt tidligere på dette forumet betyr ingenting..for det er umulig å finne om man ikke vil bruke timesvis med søking på mange velmente "råd" her inne. Takker igjen og fortsett med å dele råd, ikke bry deg om dem som bruker tiden på å være ufine :) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 (redigert) Lazyjack skrev for 2 timer siden: Og så er det kanskje ikke noen stor nyhet @balder at rustfjerner faktisk fjerner rust....... Vel....., det er ikke alltid det som står på flaska er det det utgir seg for. Takker Balder for tipset. Det er slike opplysninger jeg er ute etter. Tips og råd fra folk som faktisk har prøvd og erfart at det de anbefaler faktisk virker. Skal ta med ei flaske av dette stoffet neste gang jeg handler på Biltema. Så kan de som ønsker det prøve ut Fosforsyre, Cola, Saltsyre, Kausiksoda, Hydrogenperoksid, Oksalsyre og Fosfatsyre som blir nevnt i innleggene her. Jeg følger Balders råd, og sparer Colaen til 17.Mai. Redigert 14.Mai.2019 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 (redigert) Takk for nyttig tips :-) Redigert 14.Mai.2019 av TerjeFjern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Jannmar....veldig hyggelig. Godt å høre att noen vil prøve å forhåpentligvis komme tilbake å si att stoffet hadde en forbløffende effekt på brune "rustfrie" detaljer og brune rustflekker på skrog og interiør. Man kan spare mye penger ved å bruke rimelige "lavstatus" produkter som faktisk virker ! i steden for fryktelig dyre produkter som egentlig ikke gjør en god jobb til foreskrevet bruksområde. Mange mener jo att alt som finnes innenfor dørene til enkelte butikker er totalt ubrukbart, det må liksom koste mye eller hete det ene eller andre. Er oppvokst på gård der vi ofte sa.."det går fint om kua ser ut som en grønn elefant bare den melker" Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Takk til Balder fra meg også. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
BjornK Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 @Balder.. : Jeg beklager dersom jeg har såret deg, men dersom du hadde til hensikt å dele et nyttig tips, hvorfor skrev du ikke hvilket "vidundermiddel" du ville anbefale i den første posten din, da ? Hvorfor vente til din post nummer 3 før du faktisk forteller hva "vidundermiddelet" heter ? Det var derfor jeg reagerte når jeg så din første post. Ha en flott dag ! BjornK Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Det er mange stoffer som fjerner rust, oksalsyre topper når det gjelder virkningsgrad. Forøvrig mener jeg det er utmerket når folk deler informasjon. Både positive og negative erfaringer, så lenge seriøsiteten ivaretas. 'Idiot' er ikke seriøst. Når det gjelder referanse til bedrifter som selger produkter, her kan det fremstå som om Hulda blir sponset av Biltema. Det avkreftes herved. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Har akkurat kjøpt en flaske for å prøve selv. Takk for tips. Sitér dette innlegget Link to post
Kapt Skuteløs Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Den havner nok i kurven neste gang jeg er i den beryktede bilbutikken Takk for tipset Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Virkemiddelet i dette vidundermiddelet er fosforsyre i følge databladet til Biltema. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ttor Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 (redigert) Takk for tipset. Dette skal prøves. Om slike tips har kommet på forumet tidligere, så er det nesten umulig å søke etter nå. Søkemotoren på forumet er særdeles dårlig. Redigert 14.Mai.2019 av Ttor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 (redigert) jeg bruker ferro-bet rustvask til slikt , evt biltemas felgrens. oksalsyre er virkestoff i begge 2. Redigert 14.Mai.2019 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Guest Avmønstret# Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 ivar skrev for 2 timer siden: jeg bruker ferro-bet rustvask til slikt , evt biltemas felgrens. oksalsyre er virkestoff i begge 2. Ferro bet rustvask er oppgitt til å være fosforsyre. Biltemas felgrens, da varianten "premium", ikke den "biologiske" er oksalsyre. Veldig bra på gul gelcoat. Begge deler fungerer godt på å fjerne rust også. Kjøp det som er billigst, evt den en syns har penest flaske ;-) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Ser ut til at rustvasken er ute av sortimentet, erstattet av "rust-bort".. denne inneholder fosforsyre. Var sikker på at rustvasken inneholdt oksalsyre men der må jeg nok ha husket feil https://ferro-bet.no/produkt/ferro-bet-rust-bort/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.