joachim_7010 Startet 14.Mai.2019 Del på Facebook Startet 14.Mai.2019 Har en venn jeg prøver og feilsøke litt sammen med. Han har en VP TAMD 30 som stopper ved ca 3000omdr og ryker endel ut av veivhusfilteret, går fint på alle turtall under ca 3000omdr. noen tips til hvor vi begynner og feilsøke ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nomen Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Gjelder det selv uten belastning? Sjekk at diesel og luft tilførsel er i orden. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post Share on other sites More sharing options...
joachim_7010 Svart 14.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Kun under belastning. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kweelhouse Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 29 minutes ago, joachim_7010 said: Har en venn jeg prøver og feilsøke litt sammen med. Han har en VP TAMD 30 som stopper ved ca 3000omdr og ryker endel ut av veivhusfilteret, går fint på alle turtall under ca 3000omdr. noen tips til hvor vi begynner og feilsøke ? Hei! Noe uklart for meg hva du mener, stopper motoren helt eller får du ikke mer turtall enn 3000 o/min? Røyk fra veivhusfilter er ganske normalt på disse motorene. Hvis motor er lettstartet og har jevn gange vil jeg tro dette har med diesel tilførsel å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
joachim_7010 Svart 14.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Ja den stopper helt.. også testet og kjøre uten dørkplate på for og eliminere nok luft. mulig vi må se etter feil på diesel pumpe da ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bellen Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Hvordan oppfører den seg rett før den stopper? Bare stopper den tvert? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
joachim_7010 Svart 14.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Fjusker dør ut hvis du skjønner , høres ut som mangel på luft eller diesel Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Det kan være at motoren har for mye luft i dieselen. Hadde det vært høytrykkspumpen, burde den kutta tvert, eller ikke kommet opp i turtall. Fusking og dauing linker ofte til (ikke alltid) diesel inn nedstrøms høytrykkspumpen. Et triks er å sette inn en bit klar plastslangen mellom lavtrykkspumpe og høytrykkspumpe for å se om det bobler (luft). Her skal det ikke være bobler. En del motorer kan også reagere slik om det er obstruksjoner som eksempelvis dieselslanger der innerlineren har klappet sammen, tette filtre etc. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LALUNA II Svart 14.Mai.2019 Del på Facebook Svart 14.Mai.2019 Minner om tette filter en plass ....sjekk filter fødepumpe + dieselfiltrer Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.