Jump to content

Ny båt - fiske, komfort og fart. Pose og sekk mulig?

andhaake

Recommended Posts

Hei

Jeg leker med tanken på å bytte ut båten min til neste sesong. Rekker det ikke denne sesongen for midler må jo spares opp osv.

Har i dag en Øien 530F som jeg stort sett er veldig fornøyd med, men fruen og unga ønsker noe som går litt fortere og er litt mer behagelig å kjøre med.

Problemet er bare at jeg driver endel med fiske i ferier og spesielt i Oktober når hummeren er fritt vilt :giggle:

På grunn av min interesse for fiske så syns jeg båter som Uttern, Nordkapp osv blir uaktuelle mtp at jeg vil ha teinehaler og teiner i slike båter vil gjøre båten veldig stygg veldig fort.

Det fruen gjerne vil ha er en båt med "sofa" bak som er behagelig å sitte i, samtidig som det er en båt som bryter bølger mye bedre enn Øien gjøre (nå skal ikke det så mye til men men :giggle:).

Jeg har sett endel på Buster XL/XXL og Kaasbøll 605 (https://www.kaasboll-boats.no/605). Buster båtene har jo akkurat det fruen vil ha med "sofa" bak, og jeg kan drive med teine fisket mitt foran.

Kaasbøll blir litt av samme greia, "sofaen" bak her er ikke like for seg gjort men det kan sikkert fikses med å spesialbestille puter til rygg osv.

Noen som har drevet med teinefiske i en Buster og montert teinehaler foran?

Har jo funnet en del meninger om Buster her på forumet, men Kaasbøll er det mindre. Noen som har erfaringer med disse båtene?

Er det noen andre båter jeg burde se på også?

Jeg har begrensning på bredden på båten på ca 230-235 som max, og ønsker helst ikke overstige 450 tusen.

Vet det er lenge til neste sesong, men ønsker å bruke god tid til å finne riktig båt med riktig tilvalg så jeg kan ha neste båt i mange mange år fremover.

Av de to båtene du nevner så ville jeg definitivt valgt Kaasbøll 605. Har leid en slik ved et par anledninger og det er robuste saker. Ville også sett på Ockelbo B18AL CC. Robuste båter med gode fartsressurser og topp kvalitet. Disse er er også enkle å montere elmotor på foran om du driver aktivt med fiske. Bør vel være mulig å få en godt utrustet ny båt til rundt 360-370k. 

LAKA skrev 35 minutter siden:

Av de to båtene du nevner så ville jeg definitivt valgt Kaasbøll 605. Har leid en slik ved et par anledninger og det er robuste saker. Ville også sett på Ockelbo B18AL CC. Robuste båter med gode fartsressurser og topp kvalitet. Disse er er også enkle å montere elmotor på foran om du driver aktivt med fiske. Bør vel være mulig å få en godt utrustet ny båt til rundt 360-370k. 

Takk for tipset, må se litt nærmere på den. Ved første øyekast så syns jeg Kaasbøll virker noe mer robust, men Ockelbo hadde jo mer "sofa" bak som fruen vil ha. Må høre med Kaasbøll evt om hvor mye en spesialtilpassing vil koste. Er redd fruen helst ville hatt en Buster om hun fikk velge, og er alltids en fare for at disse fruene får vilja si :giggle:

hanto1 skrev 15 minutter siden:

Sportling er relativt røff til kombiveuk

Likte denne, men "sofaen" bak blir nok litt liten. Men var en god mellomting mellom Nordkapp og Øien virker det som.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...