Jump to content

oeSENC sjökort giltighet

ebonita

Recommended Posts

Jag skaffade mig en uppsättning svenska oeSENC sjökort för ett år sedan.

Nu har jag uppdaterat min oeSENC plugin för OpenCPN 5.0

Men när jag startar OpenCPN så kommer det upp en varning att "Sjökortset Sweden 2018 version 2018-2 är tillgänglig till 2019-06-01".

Är det någon som vet vad som händer sedan?

Jag har för mig att det sades att uppdateringarna slutade efter ett år.

Kommer jag att kunna använda dom 'orättade' efter att abonnemanget upphört?

Finns någon uppgift på vad det kostar att förnya abonnemanget?

:confused:

• 3 måneder senere...

Jeg låner denne tråden litt. Tidligere i sommer lastet jeg ned de norske og svenske oeSenc kartene, og jeg har svært godt fornøyd med de, både i Norge og Sverige. Men såvidt jeg forstår, er det mulig å laste ned oppdateringer som legges ut til stadighet. Men hvordan gjør jeg det, instruksjon gjerne med teskje. Her er hva jeg får opp hver gang jeg starter opp OpenCPN.

oesenc_oppdatere.jpg.71c5aa32b4e217f28179d2c0f6dc1262.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kanskje jeg forstår det nå, jeg kom i hvert fall til et sted der jeg kunne klikke på "Request" hvor det nå står "Processing". Så da er det vel bare å være tålmodig og vente til jeg får en epost før jeg kan gå videre?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg er også usikker.

I april i fjor kjøpte jeg OpenCPN og tilhørende kart. Jeg fant ikke ut av oppdatering, men var fornøyd.

Programmet ble lastet ned på et android nettbrett og på android telefon. I forrige måned måtte telefonen

sendes til Nokia da den ble værende i «download mode». Når jeg fikk den tilbake, var program og kart slettet.

Må jeg kjøpe alt på nytt? Vil gjerne ha oppdatert kart på nettbrett også.

Lars H. skrev for 2 timer siden:

Kanskje jeg forstår det nå, jeg kom i hvert fall til et sted der jeg kunne klikke på "Request" hvor det nå står "Processing". Så da er det vel bare å være tålmodig og vente til jeg får en epost før jeg kan gå videre?

Og så var oppdaterte kart på plass, takk for linken.

paxo skrev 48 minutter siden:

Programmet ble lastet ned på et android nettbrett og på android telefon. I forrige måned måtte telefonen

sendes til Nokia da den ble værende i «download mode». Når jeg fikk den tilbake, var program og kart slettet.

Må jeg kjøpe alt på nytt? Vil gjerne ha oppdatert kart på nettbrett også.

Oppdateringen gikk ut i April. 

Skralt av Nokia og ikke overføre data, men sløvt å ikke ta backup av telefonen.

er redd du må kjøpe nytt. men vent til våren så får du nye kart til telefonen og  nettbrett. husk på og oppdater og ta Backup av begge.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...