Jump to content

KAD43 mistet oljetrykk når jeg går ut av plan

nik0lai

Recommended Posts

Jeg har nylig kjøpt en Laguna 900, med en KAD43. De første turene gikk fint. 

Men plutselig en dag etter å ha ligget på 2600rpm i 10-15 min så gikk jeg med på kosefart (ca 1000rpm), så gikk det kun få sekunder så gikk alarmen på oljetrykk. Oljetrykkmåleren indikerer også at alt oljetrykk er borte. 

Stoppet selvfølgelig motoren, kom oss til land, og sjekket oljenivå, det er bra. Startet motoren, fortsatt alarm. Skrudde av. Spiste så middag, for så å sjekke videre etterpå, da kom oljetrykket som normalt når jeg startet motoren. 

Testet igjen noen dager etterpå, alt ok. Ikke noe problem etter jeg gikk ned i fart. 

Men idag igjen opplevde jeg det samme. Hva kan det være? Dårlig oljepumpe, eller sensor? Eller mer alvorlig? 

Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder 

Dette høres mistenkelig likt ut som det problemet som jeg har beskrevet i posten som det er lenket til under. Her er mistanken at slakk på fjær på ventil i oljedistribusjonshuset, eventuelt ventil/ventilsete skade, hindrer tilstrekkelig lukking ved reduksjon av turtall. Oljedistribusjonshuset har ventil både for oljetrykk og for regulering av underspyling av stempel. 

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...