Jump to content

Spørsmål ang kjølevann til Johnson 4 hk


morgull

Recommended Posts

Hei. Har kjøpt meg en Johnson 4 hk 88 modell. Det er den utgaven som har fri og forover og som kan dreies 360 grader.

Den starter fint og går rolig når jeg tester den i vanntank. Men jeg kan ikke se noen stråle for kjølevannet komme ut på siden av motoren. Er det noen kjenner til denne typen motor og som kan gi meg tilbakemelding om det skal komme ut en vannstråle eller ikke? Mvh Morten

<p>Båter: Ibiza 20 Touring SE, Glastron CVX 16, Glastron GT-150

Link to post
Share on other sites

Har en tilsvarende motor denne har kjølestråle noe naboen mente var borret i etterkant????

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Har sjekket opp. Det skal komme ut en kjølevanns stråle på denne om alt er ok. Da må jeg nok sjekke impelleren. Er det noen som vet om det finnes steder på nettet hvor man finner instrukser for bytte av impeller, eventuelt vet hvordan dette gjøres på denne motoren. Takknemlig for tips.

<p>Båter: Ibiza 20 Touring SE, Glastron CVX 16, Glastron GT-150

Link to post
Share on other sites

Har sjekket opp. Det skal komme ut en kjølevanns stråle på denne om alt er ok. Da må jeg nok sjekke impelleren. Er det noen som vet om det finnes steder på nettet hvor man finner instrukser for bytte av impeller, eventuelt vet hvordan dette gjøres på denne motoren. Takknemlig for tips.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du prøvd å stake opp hullet med en streng eller lignende, dette kan vistnok gro igjen

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Gå inn på www.bosunsmate.co.uk, let under artikler. Der finner du et par artikler du kan laste ned som tar for seg denne motoren fra A-Z. Og til de som ikke har tenkt å mekke, den er morsomt skrevet, og tar for seg det meste av reparasjoner på denne motoren!

 

Mye annet lesverdig også! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Har prøvd å stake opp uten at det hjalp. Da satser jeg på at det er impelleren som må skiftes.

Det var en fin link BigCatch. Der fant jeg all informasjonen jeg trengte. En bra side forresten.

Takk for tilbakemeldingene.

<p>Båter: Ibiza 20 Touring SE, Glastron CVX 16, Glastron GT-150

Link to post
Share on other sites

Hei

Unnskyld at jeg blander meg inn. Er dere helt sikker på at det skal komme en kjølestråle på denne motoren? Jeg hadde en slik motor og kan ikke huske at det var noen kjølestråle. Derimot er det to tre hull bak på stammen hvor det kommer ut vann og eksos isammen. Bare en fin liten dusj.

 

Smaapala

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...